$
פרסום ושיווק

רמי לוי: "שופרסל היא רשת שפועלת בכוחנות"

מנכ"ל רשת השיווק רמי לוי: "אם מישהו מנצל את העמדה שלו ומתנהל בצורה כוחנית, זו החובה של המדינה להגביל אותו"

מיכל תוסייה־כהן ומאיה זיסר 10:1504.02.10

"שופרסל היא החברה הגדולה ביותר בתחום רשתות השיווק והיא פועלת הרבה פעמים בכוחנות כדי להתפתח", אומר רמי לוי, מנכ"ל רשת השיווק רמי לוי. לדבריו, "אני תכננתי להקים שני סניפים בנהריה וכפר סבא וכבר ניהלתי משא ומתן וחתמתי על הסכמים, ואז הגיעו שופרסל והציעו למשכירים יותר כסף וסיכלו לי את העסקה".

מה דעתך על מניית שופרסל:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
קנייה חזקה קנייה המתן מכירה מכירה חזקה

 

לדברי לוי, "יש הרבה מאוד התנהלות כוחנית בענף, כי זה תחום מאוד ריכוזי עם מעט שחקנים, גם מצד הספקים. לכן, אם מישהו מנצל את העמדה שלו ומתנהל בצורה כוחנית, זו החובה של המדינה להגביל אותו. אם רשות ההגבלים העסקיים התערבה בנושא שופרסל, כנראה היתה לזה סיבה. בסופו של דבר, חשוב שתהיה תחרות הוגנת. זה משתלם גם לצרכן וגם לשחקנים בשוק".

 

ערן יונגר, אנליסט בהראל, אומר: "נראה כי בעלי השליטה הכינו עצמם מבעוד מועד להתפתחות זו והקדימו ומינו את ריצ'רד הנטר למנהל העסקים הראשי תחת אפי. אני מעריך כי בניגוד לרשתות אחרות, שבהן יש תלות באדם ובמנהל, כאן אנו ניצבים בפני חברה מבוססת, בעלת מוטת שליטה ויכולות ניהול חוצות דרגים. אני סבור כי לא תהיה כל השפעה על תפקוד הרשת. המהלך אולי נותן תחושה טובה לספקים, אולם עדיין התיווך בינם לבין הצרכן נותר בידי הרשת הקמעונאית, ושופרסל עדיין מחזיקה בכ-36% מהשוק.

 

"לא תהיה למהלך זה השפעה על הרשתות או על התנהלות השוק. הספקים קיבלו רוח גבית מהממונה על ההגבלים, אבל עדיין צריך לזכור ששופרסל מחזיקה 36% מהשוק, ושתי הרשתות הגדולות ביחד מחזיקות כמעט 60%, והכוח עדיין בידי הקמעונאים", הוסיף יונגר.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x