סגור

האינפלציה האמריקאית והמתיחות הביטחונית דוחפים את הדולר ל-3.76 שקלים

הדולר מתחזק ב-1.1% ביחס ליציג אתמול, היורו יציב ונסחר בסביבת 4.03 שקלים; הדולר קפץ אתמול ב-1% מול סל המטבעות ומול היורו בעקבות נתוני האינפלציה הגבוהים בארה"ב; פירמת ההשקעות או'בראיין: "האנשים בפד תולשים את השערות מהראש"

הדולר ממשיך לטפס היום (ה'), בהמשך לעלייה החדה אתמול (במקביל למגמה בעולם), בעקבות פרסום נתוני האינפלציה בארה"ב - וכשבשוק המקומי ממתינים לנתוני האינפלציה בישראל שיתפרסמו ביום שני הקרוב.
הדולר עולה ב-1.1% ביחס לשערו היציג אתמול ונסחר ב-3.76 שקלים, היורו יציב ונסחר מעט מעל 4.03 שקלים. לעלייה תורמים גם הדיווחים שיצאו אתמול בתקשורת העולמית בדבר מתקפה אפשרית קרובה של איראן נגד ישראל.
מדד המחירים לצרכן בארה"ב עלה בחודש מרץ ב-3.5% (שנתי), מול תחזיות לעלייה של 3.4%, ובהמשך לקריאה של 3.2% בפברואר. בחישוב חודשי עלה המדד ב-0.4%, בדומה לפברואר, ובשעה שהתחזיות היו לעלייה של 0.3%.
המדד הגבוה ביסס את ההערכות בשוק לפיהן הריבית בארה"ב תישאר ברמתה הגבוהה הנוכחית בחודשים הרבים - ושמהלך של הורדת הריבית מתרחק (החלטות הפד הבאות צפויות ב-1 במאי, ב-12 ביוני, ב-31 ביולי וב-18 בספטמבר).
הדולר אינדקס הגיב אתמול בעלייה של יותר מ-1% לרמה של 105.25 נקודות; היורו ירד ב-1% מול המטבע האמריקאי, ל-1.075 דולר; וביפן - הדולר עלה בכמעט 1% וחצה את ה-153 ין.
היום בשווקים העולמיים: ביפן, הדולר ללא תנועה מהותית, נסחר ב-153.15 ין; היורו יורד ב-0.1% ל-1.073 דולר; הדולר אינדקס יציב, על 105.29 נקודות.
טום פיצפטריק (Tom Fitzpatrick), מנהל שווקים גלובליים ב- R.J. O’Brien & Associates – פירמת ההשקעות הפרטית הוותיקה ביותר בוול סטריט, אמר בעקבות הנתונים כי "בסיכום הנתונים של שלושת החודשים האחרונים, אתה רואה שהמדד עלה ביותר מ-8%, רחוק מיעד הפד של 2%. כשאנחנו יושבים כאן היום, אני חושב שבפד מושכים את השערות בראש. הבעיה שכמה מהמרכיבים היותר עקשניים של המדד הם של אינפלציית השירותים ומשקי הבית – בעיקר בשל מחירי המכוניות, ביטוחי הבית ומסוי המגורים. לא מדובר במותרות או הוצאות של שיקול דעת".
היום יתפרסם בארה"ב מדד המחירים ליצרן של מרץ (15:30 שעון ישראל), התחזיות עומדות על עלייה שנתית של 2.2% ועלייה חודשית של 0.3%. בפברואר נרשמה במדד עלייה שנתית של 1.6% וחודשית של 0.6%.
עוד על הפרק, החלטת ריבית בבנק המרכזי של אירופה. הבנק האירופי המרכזי הותיר את הריבית על היורו ברמה של 4.5%, הריבית על הפקדונות נשארה גם היא ללא שינוי, על רמה של 4%.
מוקדם יותר פורסמו נתוני האינפלציה בסין: מדד המחירים לצרכן בסין ירד במרץ ב-1% בחישוב חודשי, בשעה שהתחזיות היו לירידה מתונה יותר, של 0.5%, בהמשך לעלייה של 1% בפברואר. בחישוב שנתי עלה המדד ב-0.1%, התחזיות היו לעלייה של 0.3%, לאחר אינפלציה שנתית של 0.7% בפברואר.