סגור

השקל מתחזק - יום לפני מדד המחירים: הדולר בסביבת 3.63 שקלים

הדולר נחלש ב-0.9% מול שערו היציג אתמול, היורו יורד ב-1% ונסחר מתחת ל-3.97 שקלים; מחר יתפרסמו בישראל נתוני האינפלציה בישראל לחודש פברואר- היום יצא בארה"ב מדד המחירים ליצרן, המשקיעים ממתינים להחלטת הפד ברביעי הבא

השקל מתאושש מהירידות האחרונות - הדולר נחלש ב-0.9% ביחס לשערו היציג אתמול ונסחר ב-3.628 שקלים. היורו יורד ב-1% ונסחר ב-3.966 שקלים. בשווקים העולמיים: היורו נחלש ב-0.2% לרמה של 1.09 דולר.
בשוק המקומי ממתינים לנתוני האינפלציה של פברואר שיתפרסמו מחר (14:00) - בלידר פרסמו תחזית לעלייה חודשית של 0.3% במדד המחירים. בינואר נרשם מדד אפסי, ששיקף אינפלציה של 2.6% בחישוב שנתי.
בשווקים העולמיים מצפים כמובן להחלטת הריבית של הפד בעוד פחות משבוע, ברביעי הבא, 20 במרץ - הפד לא צפוי לשנות את המדיניות שלו בשבוע הבא, ותשומת הלב תתמקד כמסיבת העיתונאים של היו"ר ג'רום פאוול.
אך עוד לפני כן, היום יתפרסם בארה"ב מדד המחירים ליצרן של פברואר. לפי התחזיות, מדד המחירים ליצרן יציג עלייה של 1.1% בחישוב שנתי וב-0.3% בחישוב חודשי - לאחר עלייה שנתית של 0.9% וחודשית של 0.3% בינואר.
מדד היצרנים יתפרסם יומיים לאחר פרסום מדד המחירים לצרכן בארה"ב, לפיו האינפלציה השנתית עמדה בפברואר על 3.2%, מול תחזיות לעלייה של 3.1%. הנתונים המשקפים את העקשנות של האינפלציה מחזקים את ההערכות לפיהן הפד לא ימהר לעבור להורדות ריבית.
בשוק האמריקאי מעניקים סיכוי של 65% להורדת ריבית בפגישה של 12 ביוני (כלומר סיכוי נמוך וכמעט לא קיים להורדה בפגישה של 1 במאי). לפני פרסום נתוני האינפלציה כאמור ביום שלישי, הסיכוי עמד על 71%. המשקיעים בטוחים למדי שהורדת הריבית תגיע בפגישה של 31 ביולי - במקרה הזה הסיכוי מטפס עד ל-83%.
"הנתונים הכלכליים משפיעים על ציפיות השוק בכל הנוגע לריבית אך בסופו של דבר התחזיות עדיין מקובעות על 3 הורדות עד לסוף השנה. הודעה ניצית של הפד בשבוע הבא עשויה לקצץ את התחזיות הללו ל-2 הורדות ריבית בלבד, ולדחות את הסיכויים לראשונה שבהן לישיבה של ספטמבר - וזה ייתן דחיפה לדולר", אמר קייל רודה (Kyle Rodda), אנליסט שווקים בכיר ב-Capital.com.