סגור

בלעדי לכלכליסט
אלרוב השתתפה בהנפקת המניות של כלל ביטוח: רכשה מניות ב-60 מיליון שקל

אלרוב שבשליטת אלפרד אקירוב החזיקה לפני ההנפקה ב-15% ממניות כלל ובעקבות ההנפקה תדולל במעט מתחת לנתח שלה בחברה; בסך הכל גייסה כלל בשלב המוסדי 493 מיליון שקל, כאשר המחיר למניה נקבע על 78.5 שקל

אלרוב נדל"ן השתתפה בהנפקת המניות של כלל ביטוח. לכלכליסט נודע כי החברה שבשליטת אלפרד אקירוב רכשה בהנפקה מניות ב-60 מיליון שקל - מתחת לחלקה היחסי - ותדולל במעט מתחת ל-15% בחברה.
בסך הכל גייסה כלל בשלב המוסדי 493 מיליון שקל בהנפקת מניות, כאשר המחיר למניה נקבע על 78.95 שקל. הביקושים עמדו על 750 מיליון שקל, אולם החברה החליטה לגייס 493 מיליון שקל במחיר המדובר, שכן יתר הביקושים היו במחירים נמוכים יותר.

אלרוב החזיקה לפני ההנפקה ב-15% ממניות כלל. כדי לשמור על חלקה בחברה ולא לדלל אותה עם גיוס המניות החדש, היא נדרשה להשקיע כ-75 מיליון שקל.
אתמול דיווחה כלל החזקות כי היא בוחנת אפשרות לגייס הון באמצעות הנפקת מניות. כפי שנחשף בכלכליסט, זמן קצר לאחר ההודעה הפור כבר נפל וכלל החזקות החליטה לגייס חצי מיליארד שקל, בהובלת דיסקונט קפיטל חיתום.
ההנפקה הזו מהווה בעיה עבור אקירוב, שמעוניין להגדיל את אחזקותיו בכלל ולהשתלט על החברה. בתחילת דצמבר האחרון הגיש דירקטוריון אלרוב נדל"ן בקשה לרשות ההון לקבלת היתר שליטה בכלל ביטוח, כך שירכוש 15% נוספים מכלל החזקות ויגיע לנתח של 30% מהחברה. האישור טרם התקבל. ההנפקה, שהייתה מדללת את אחזקות אלרוב בחברה, הופכת את האפשרות שירכוש את השליטה בכלל החזקות לקשה יותר, או לכל הפחות ליקרה יותר, למימוש.
דיסקונט קפיטל חיתום הובילה את ההנפקה.
1 צפייה בגלריה
אלפרד אקירוב
אלפרד אקירוב
אלפרד אקירוב
(יונתן בלום)