סגור

התובע בייצוגית נגד כלל ביטוח דורש לעצור את ההנפקה המתוכננת

עו"ד ליאור להב, שהגיש את התביעה הקודמת על מכירת אחזקותיה של כלל באלרוב לישראל קנדה, דורש למנות ועדה בראשות שופט שתשקול את הצורך בהנפקה; בעל השליטה באלרוב אלפרד אקירוב מתנגד גם הוא להחלטה לצאת לגיוס הון

איום בתביעה ייצוגית נוספת נגד כלל ביטוח: במכתב ששיגר עו"ד ליאור להב לדירקטוריון כלל הוא דורש בשם בעל מניות שהוא מייצג בחברה לעצור את הליך הנפקת המניות.

להב כבר הגיש בקשה לתביעה יצוגית נגד כלל בעניין אי מכירת מניותיה באלרוב לאקירוב, אלא לישראל קנדה - במחיר נמוך ב-100 מיליון שקל מזה שהציע אקירוב. עתה הוא דורש למנות ועדה בראשות שופט שתשקול את הצורך בהנפקה, הצורך במתן הנחה בעלות הגיוס, מטרות הכספים שיגוייסו והשפעת הגיוס על שווי החברה. זאת תוך הודעה כי תביעה ייצוגית נוספת בהחלט אפשרית אם החברה לא תיענה לדרישותיו.
"ברור כי פעולות החברה נעשות על רקע הנסיון לפגוע באלרוב, בניהול מלחמה אישית של מנהלי חברתכם, על גבם ועד טיפת דמם האחרונה של בעלי המניות", כותב להב במכתב.
מוקדם יותר היום שיגרה אלרוב נדל"ן מכתב לדירקטוריון כלל עם עותק ליו"ר רשות שוק ההון משה ברקת, בהצעה להשהות את ההנפקה שאמורה להתקיים מחר ובה תציע כלל מניות בהנחה של 7% על שווי השוק.
אלרוב מבקשת תשובות האם הוכחה נחיצות ההנפקה והשימוש הקונקרטי בכספי ההנפקה וכן אם סכום ההנפקה המבוקש תואם את צרכי חברת כלל או שניתן להסתפק בסכומים נמוכים יותר. אלרוב אף דורשת את הפרוטוקולים של הישיבות שבהם הוחלט על היציאה להנפקה. כמו כן, היא מציעה לפתוח במגעים מולה בדבר השקעה בחברת כלל, בכפוף לקבלת היתר השליטה, כנגד הנפקת מניות או הנפקת זכויות בחברת כלל, וזאת "באופן שיקדם את האינטרסים של חברת כלל ויעניק לה יתרונות כלכליים מהותיים על פני ההנפקה הנבחנת".
כלומר אלרוב מציעה להשקיע הון בכלל ביטוח במחיר גבוה יותר מההנפקה. נראה כי אקירוב בעל השליטה באלרוב מבין שסיכוייו לעצור את ההנפקה נמוכים ומכין את הרקע המשפטי להתנהלות ביום שאחרי.
מכלל ביטוח ופיננסים נמסר בתגובה: ״אנו מאשרים את קבלת המכתב. החברה והדירקטוריון ניהלו תהליך מובנה וסדור, ולקחו בחשבון את כל השיקולים הרלוונטיים, כשטובת החברה היא שעומדת לנגד עיניהם״.