סגור

הכנסות שיא לרב–בריח ברבעון; מחירי הפלדה העבירו את החברה להפסד

יצרנית הדלתות ומוצרי הנעילה נהנתה מהגאות בשוק הנדל"ן, וסיימה את הרבעון הראשון עם צמיחה של 34% במכירות ל-170 מיליון שקל; העליות החדות במחירי חומרי הגלם, ובראשם הפלדה, פגעו בשורה התחתונה - רב-בריח רשמה הפסד של 1.33 מיליון שקל

רב-בריח חתמה את הרבעון הראשון עם צמיחה של 34% במכירות (בהשוואה לרבעון המקביל ב-2020) ל-170 מיליון שקל - המחזור הרבעוני הגדול בתולדות החברה. בה בעת, לנוכח מחירי הפלדה הגבוהים, רב-בריח מסכמת את התקופה עם מעבר להפסד של 1.33 מיליון שקל.

החברה, שבשליטת שמואל דונרשטיין, ייחסה את העלייה בהכנסות לגאות בענף הבנייה ולמימוש מוצלח של אסטרטגיית הצמיחה בכל אחד ממגזרי הפעילות.
רב-בריח עוסקת בפיתוח ובייצור פתרונות לענף הבנייה, ובהם דלתות ומוצרי נעילה, מערכות אנרגיה, מוצרי מיגון, שערים, מסנני אב"כ ועוד. היא סיימה את הרבעון עם עלייה של 14% ברווח הגולמי ל-31 מיליון שקל, לצד שיפור של 7% ב-EBITDA ל-16.4 מיליון שקל.
1 צפייה בגלריה
מפעל רב בריח אשקלון
מפעל רב בריח אשקלון
מפעל רב-בריח באשקלון
(צילום: אייל טואג)


הצמיחה לא התגלגלה לשורת הרווח בשל מחירי השיא שנרשמו בתצרוכת הפלדה וחומרי הגלם הנוספים המשמשים את רב-בריח במערך הייצור. "החברה נקטה וממשיכה לנקוט בחודשים האחרונים סט פעולות לשיפור הרווחיות, הכוללות מימוש העלאות מחירי מכירה בכל המגזרים, פתיחת חוזים קיימים במגזר הקבלנים ושמירה הדוקה על מבנה הוצאות בהתאם לתקציב ולתוכניות העבודה, וזאת בדגש על מקסום היעילות התפעולית בקבוצה", נכתב בדו"ח הכספי.
עוד הוסיפה והסבירה רב-בריח כי מחירי הפלדה בעולם מושפעים מאוד מהפלישה הרוסית לאוקראינה, וזו נאלצה לעצור את הפעילות במפעלי הפלדה שלה. גם ברוסיה הוקפא הייצור בשל הסנקציות של מדינות המערב. התפתחויות אלה מגבירות את חוסר הוודאות בשוקי הסחורות ואת התנודתיות במחירי הפלדה וחומרי הגלם.
מחסור בפלדה שחורה, המשמשת לייצור חלונות לממ"דים (מרחבים מוגנים דירתיים), אילץ את רב-בריח ליזום פעולות שיאפשרו לה את המשך אספקת ההזמנות, לצד התאמות מחירים מידיות. החברה ציינה כי חרף קשיים אלה, היא עמדה בכל התחייבויותיה לאספקת מוצרים ללקוחות. המנכ"ל עידן זו-ארץ התייחס לתוצאות הרבעון: "אנחנו מתמודדים בהצלחה עם עליית מחיר חומרי הגלם, תוך סגירה של חוזי פלדה במחירי רכישה שילכו וירדו עד סוף 2022, ומאידך במימוש התאמות מחירים והתייעלות תפעולית".
בשבוע שעבר דיווחה רב-בריח על הקמת חברה משותפת לה ולגב-ים, שתקים את הקריה התעשייתית החדשה שלה באשקלון. פעילות הייצור של רב-בריח עתידה לעבור למפעל במתחם זה. "המפעל החדש יעמוד בחזית הטכנולוגית ויוביל להתייעלות משמעותית בכושר הייצור ולהגדלת הרווחיות. זאת לצד יצירת מנועי הכנסה חדשים וכניסה לפעילות בשווקים נוספים בעולם", אמר זו-ארץ.