סגור
קאת'י ווד
קתרין ווד, מייסדת ומנהלת קרנות ARK (צילום: בלומברג)

קתרין ווד: "קרן הסל לחדשנות שלנו היא הנאסד"ק החדש"

מייסדת ARK שוחחה בריאיון לבלומברג על קרן הדגל שלה ARK Innovation, שתשואתה מזנקת מתחילת 2023 פי שניים לעומת נאסד"ק, והיא רוצה שהמשקיעים ידעו זאת; הקרן התרסקה אשתקד ב-67%, בעוד נאסד"ק נפל ב-33%; "החדשנות היתה קורבן של העלאות הריבית המסיביות"

קרן ה-ETF המובילה של גורו ההשקעות קתרין ווד, מייסדת ומנהלת חברת קרנות הסל ARK Investment Management, חורכת מתחילת השנה את וול סטריט, ומתאוששת מעט מהמפולת של 2022.
בריאיון לבלומברג אמרה ווד כי קרן ARK Innovation, שהיא ייסדה ומנהלת, מעניקה למשקיעים חשיפה גדולה יותר מתמיד למניות של חברות טק שנועדו לאחזקה לטווח ארוך יותר (כאלה שעדיין מתפתחות ואינן בשיאן), אף יותר ממדד הטכנולוגיה המפורסם בעולם – נאסד"ק 100 מניות הטכנולוגיה המובילות של וול סטריט.
קרן הדגל של ווד מזנקת מתחילת השנה בוול סטריט ב-42%, כפול מנאסד"ק, אך הקרן עדיין במינוס של יותר מ-70% משיאה לפני שנתיים, אחרי קריסה של 67% אשתקד (השנה הגרועה בקרן מעולם), בעוד נאסד"ק מחק בשנה שעברה 33%. גם במבט של חמש שנים לאחור הקרן של ווד מרשימה הרבה פחות – עם עלייה של 12% לעומת זינוק של 89% במדד 100 מניות הטכנולוגיה המובילות של וול סטריט.
אבל הנתונים הללו אינם מרתיעים את ווד שאמרה היום בריאיון לבלומברג: "אנחנו הנאסד"ק החדש". ההצהרה הנועזת שלה כי הקרן המובילה של ARK יכולה להוות עבור משקיעים תחליף לנאסד"ק מצטרפת לאמירות אמיצות אחרות, אך נחרצות. כזכור, היא אמרה מספר פעמים כי עד סוף העשור היא צופה שהביטקוין ימריא למחיר של מיליון דולר למטבע.
החברות הדומיננטיות שנסחרות בנאסד"ק הן אפל, מיקרוסופט ואמזון, בעלות שווי של טריליוני דולרים כל אחת, ועל כן הן בעלות המשקל הגדול במדד. אך בקרן החדשנות של ARK המניה הבולטת היא טסלה, שאמנם גם היא בעלת משקל נכבד בנאסד"ק, אך הרבה פחות מבעבר לאחר ששווייה צנח ב-65% אשתקד לשווי שוק חברה של 626 מיליארד דולר.
עם זאת, הקרן המובילה של ווד מתמקדת גם בחברות טכנולוגיה גדולות פחות וחדשות יותר, כמו זום (שנסחרת בשווי שוק של 24 מיליארד דולר) וחברה מפורסמת פחות שעוסקת בבדיקות לגילוי סרטן Exact Sciences, ששווייה 12 מיליארד דולר. מתחילת השנה זינקו מניות השתיים בעשרות אחוזים, וכך גם טסלה.
לדברי ווד, למרות השנה הגרועה בקרנות הסל שלה בגלל העלאות הריבית החדות של הפד, משקיעים רבים שנטשו את נאסד"ק על מניותיו עברו לקרן הסל לחדשנות של ARK. הנפילה הכואבת של הקרן ב-2022 לא מנעה לדבריה כניסה של כסף ממשקיעים בסכום של 1.3 מיליארד דולר.
"החדשנות היתה אחת מהקורבנות הגדולים של העלאות הריבית המסיביות אשתקד", אמרה ווד. "הרגשנו זאת בכל פעם שג'רום פאוול (יו"ר הפד) פתח את פיו".