סגור

בלעדי
בעיכוב של חצי שנה: הנפקת חברת הלוויינים ISI יוצאת לדרך

אימג'סאט, שבבעלות פימי, תע"א ודיסקונט קפיטל, תנסה לגייס 200 מיליון דולר לפי שווי של 500‑600 מיליון דולר. ההנפקה תכוון למשקיעים זרים. פימי נכנסה לחברה ב־2017 לפי שווי של 75 מיליון דולר ודיסקונט ביולי 2020 לפי שווי של 156 מיליון דולר

הנפקת חברת הלוויינים ISI יוצאת לדרך, בעיכוב של חצי שנה. ל"כלכליסט" נודע כי החברה הגישה תשקיף לרשות ני"ע, שיפורסם בימים הקרובים.
ISI (אימג'סאט) תנסה לגייס כ־200 מיליון דולר, חלקם בהצעת מכר של בעלי המניות, לפי שווי של 500־600 מיליון דולר. ההנפקה תכוון למשקיעים זרים, והחברה תקיים רוד שואו בפני משקיעים אירופיים, בהובלת יו.בי.אס, בנק ההשקעות הזר הפעיל בתחום החיתום בארץ, ודיסקונט קפיטל חיתום.
בעלי המניות של החברה הם קרן פימי של ישי דוידי (44%), התעשייה האווירית (38%) ובנק דיסקונט (17%) באמצעות דיסקונט קפיטל, זרוע ההשקעות הריאליות של הבנק. ההנפקה תתבסס על דו"חות הרבעון השלישי של 2021.
כבר באפריל 2021 חשף "כלכליסט" את התוכנית להנפקת החברה ואת התשקיף שהוגש אז לרשות ני"ע. עם זאת, האינדיקציות היו שהשוק הישראלי לא מקבל את השוויים המדוברים ‑ וההנפקה הוקפאה. לאחרונה חודשו המגעים להנפיק, כשהכוונה הפעם היא כאמור לכיוון משקיעים זרים, בשווקים שבהם שוק מוצרי הלוויינים נסחר במכפילים גבוהים.
ההכנסות של החברה, המנוהלת ע"י סא"ל במיל' נעם סגל, עמדו ב־2021 עפ"י הערכות על כ־30 מיליון דולר. השווי המבוקש משקף מכפיל הכנסות מאוד גבוה, אם כי בשנים הקרובות צפויות ההכנסות לגדול מהכנסות של לוויינים נוספים שישוגרו לחלל. כמו כן, חברות טכנולוגיה מצליחות להנפיק בוול סטריט במכפילים גבוהים על ההכנסות, במידה והן מציגות צמיחה בהכנסות.
אימג'סאט אינטרנשיונל (ISI) הוקמה לפני 23 שנה בידי התעשייה האווירית ואלביט מערכות. החברה היא ספקית עולמית של פתרונות מודיעין מהחלל, המבוססים על לווייני התצפית ממשפחת Eros (ארוס) מתוצרת התעשייה האווירית. הפתרונות שמספקת החברה משלבים לווייני תצפית ברזולוציה גבוהה, מערכות שליטה ובקרה קרקעיות ופתרונות לעיבוד הדמיות לוויין ותוצרים מודיעיניים אחרים, מבוססי בינה מלאכותית (AI).
לאחר הקמתה גייסה החברה 90 מיליון דולר, ששימשו לרכישת ארוס A, לוויין במשקל 250 ק"ג, ממפעל מבת של התעשייה האווירית. חברת אל־אופ פיתחה את המצלמה הדיגיטלית של הלוויין. ISI רכשה ממפעל מבת של התעשייה האווירית את הלוויין ארוס B ב־110 מיליון דולר, ושיגרה אותו לחלל באפריל 2006.
החברה פיתחה מודלים לשיווק שירותיה בשוק הצילום הלווייני המסחרי, כמו טכנולוגיה שמעבירה את השליטה על מצלמת הלוויין ללקוח, כאשר הלוויין מצוי מעל השטח שעבורו נרכש השירות. מודל אחר שפיתחה מעניק ללקוח בלעדיות על תצלומים שהלוויין מבצע כשהוא חולף על פני שטחים שהוגדרו בהסכם.
בנובמבר 2017 רכשה קרן פימי את השליטה באימג'סאט מידי התעשייה האווירית, כששילמה 40 מיליון דולר בתמורה ל־53.6% מהון המניות של החברה. לפי אותו הסכם, אימג'סאט רכשה מהתעשייה האווירית לוויין תצפית מדגם Eros C, ובמועד השלמת העסקה שילמה לתעשייה האווירית 35 מיליון דולר כחלק מהחזר החוב שלה. את ההשקעה הראשונה באימג'סאט הוביל גילון בק, שותף בכיר בקרן פימי, שגם מכהן מאז כיו"ר החברה. בק הוביל אותה לכניסה לתחומים חדשים.
ביולי 2020 נכנסה דיסקונט קפיטל, המנוהלת בידי הילה חימי אלפרט, להשקעה באימג'סאט בהיקף של 32 מיליון דולר תמורת 17% ממניות החברה, ולפי שווי 156 מיליון דולר לפני הכסף. כספי ההשקעה שימשו את אימג'סאט להשלמת מערך הלוויינים החדש שלה, Eros Next Generation, ולהעמקת פעילות המחקר והפיתוח בתחומי הבינה המלאכותית והחלל החדש.
1 צפייה בגלריה
מימין בועז לוי מנכ"ל התעשייה האווירית ו ישי דוידי קרן פימי
מימין בועז לוי מנכ"ל התעשייה האווירית ו ישי דוידי קרן פימי
מימין: בועז לוי, מנכ"ל התעשייה האווירית, וישי דוידי, קרן פימי
(צילומים: יונתן בלום, התעשייה האווירית)