סגור

וירג'ין גלקטיק דחתה את הטיסה המסחרית הראשונה לחלל, המניה צנחה ב-17%

הטיסה היתה אמורה להתקיים ברבעון השלישי של 2022, אך תידחה עד לרבעון הרביעי עקב צורך בביצוע תיקונים ושדרוגים לחיזוק כלי הטיס המיועד. עם זאת, החברה דחתה את החששות לגבי בטיחות המטוסים

מניית וירג'ין אטלנטיק, שייסד המיליארדר ריצ'רד ברנסון, צללה ביותר מ-20% במהלך המסחר בוול סטריט אתמול (ו'), לאחר שחברת תיירות החלל הודיעה שהיא דוחה את טיסתה המסחרית הראשונה. המניה ננעלה בירידה של 16.8%.


הטיסה היתה אמורה להתקיים ברבעון השלישי של 2022, אך היא תידחה עד הרבעון הרביעי עקב צורך בתיקונים ושדרוגים. החברה מסרה גם שלא תערוך טיסת ניסוי שנייה, שהיתה אמורה להתבצע השנה.


1 צפייה בגלריה
טיסה ראשונה חלל וירג'ין גלקטיק ריצ'רד ברנסון 11.7.21
טיסה ראשונה חלל וירג'ין גלקטיק ריצ'רד ברנסון 11.7.21
כלי טיס של וירג'ין גלקטיק
(צילום: Virgin Galactic)

וירג'ין נמצאת במרוץ מול חברת בלו אוריג'ין של ג'ף בזוס וספייס אקס של אלון מאסק על הטסת תיירים לחלל.
בהצהרה שפרסמה החברה היא מסרה שתוכנית השדרוגים, שמטרתה להגביר את חוזק כלי הטיס שלה, תחל באיחור של חודש מהמתוכנן. הדחייה מגיעה לאחר שבדיקות שגרתיות הראו "הפחתה אפשרית בחוזק של חומרים מסוימים" שמשמשים במטוסי ה-VMS Eve וה-VSS Unity של החברה.
וירג'ין מסרה עוד שהדבר מצריך בדיקה, אך דחתה חששות לגבי בטיחות המטוסים. "המידע החדש אינו משפיע על כלי הטיס, אך פרוטוקול טיסות המבחן שלנו דורש שולי חוזק מוגדרים, וניתוח נוסף יעריך אם יש לבצע עבודה נוספת כדי לשמור עליהם ברמה הדרושה או אף לעלות עליה", כך אמר מנהל החברה מייקל קולגלזייר.
החברה, שנוסדה על ידי ברנסון, מסרה שטיסת הניסוי הבאה שלה, יוניטי 23, אמורה להתקיים בקיץ הבא, והטיסות המסחריות יחלו רק לאחר מכן.
בחודש שעבר הסיר מינהל הטיסה הפדרלי איסור טיסה שהוטל על וירג'ין גלקטיק לאחר שטיסה שקיימה ביולי סטתה מהשטח האווירי המוגדר בזמן התקרבותה לנחיתה. המינהל האשים את החברה בכך שלא סיפקה את המידע הנחוץ לגבי הטיסה, בה השתתף ברנסון עצמו.
ביום רביעי האחרון הפך הכוכב ההוליוודי ויליאם שאטנר לאדם המבוגר ביותר שטס לחלל, על גבי מעבורת בלו אוריג'ין של בזוס. זאת לאחר שבספטמבר טסו לחלל ארבעה אסטרונאוטים חובבנים על גבי מעבורת דראגון של ספייס אקס.