סגור

איירובוטיקס הפתיעה: השלימה את הנפקתה בבורסת תל אביב

חברת הרחפנים האוטונומיים גייסה 21 מיליון שקל, לפי שווי של 100 מיליון לפני הכסף; תכננה בתחילת השנה לגייס לפי שווי של 240 מיליון שקל, אך התוכנית לא צלחה; החברה ציינה כי היא הוציאה לפועל מהלך התייעלות שנותן לה אורך נשימה בלי להתפשר על העמידה ביעדים

מקצה השיפורים והקיצוץ בשווי המתוכנן הצליחו: איירובוטיקס הודיעה הערב כי השלימה את ההנפקה שלה בבורסה בתל אביב. החברה גייסה 21 מיליון שקל, לפי שווי של 100 מיליון שקל לפני הכסף.


חברת הרחפנים האוטונומיים תכננה בתחילת השנה לגייס לפי שווי 240 מיליון שקל, אך התוכנית לא צלחה. עתה החברה החליטה בכל זאת להשלים את הגיוס, כאמור לפי שווי של 100 מיליון שקל.

1 צפייה בגלריה
רחפן אוטונומי של איירובוטיקס
רחפן אוטונומי של איירובוטיקס
רחפן אוטונומי של איירובוטיקס
(צילום: יוני בן חיים)

בשבועות האחרונים, ציינו באיירובוטיקס, הוציאה החברה לפועל מהלך התייעלות שנותן לה אורך נשימה בלי להתפשר על העמידה ביעדים, תוך שהיא ממשיכה לתמוך בלקוחות קיימים וחדשים.
רק בשבוע שעבר הודיעה איירובוטיקס על כניסה לשוק האנרגיה המתחדשת בדמות חתימה על מזכר הבנות עם חברת Solar Drone, העוסקת באופטימיזציה של שדות סולאריים.
על פי ההסכם המתגבש, צפויה החברה לרשום הכנסות של 10 מיליון דולר מינימום, על פני שלוש שנים.
עם בעלי המניות הגדולים נמנות חברת ההשקעות העצמאית של ממשלת סינגפור טמסק וקרן OurCrowd, שהיא פלטפורמת השקעות גלובלית שהקים ומנהל ג'ון מדבד. החברה מעסיקה 81 עובדים והמטה שלה ממוקם בפתח תקווה. הכנסות החברה ב-2020 עמדו על 1.6 מיליון דולר, וההפסד עמד על 14.3 מיליון דולר.