סגור

בלעדי
מנורה, מגדל ומיטב דש הובילו גיוס של 33 מיליון דולר בחברת הדפוס ואלוקס

חברת הדפוס הדיגיטלי גייסה עד כה 80 מיליון דולר. עם משקיעיה נמנות הקרנות Ilan Holdings ו־JAL Ventures וחברת ORT טכנולוגיות. הגיוס, שכלל משקיעים קיימים, נעשה במודל Safe, שבו השווי ייקבע בסיבוב הבא

מנורה מבטחים, מגדל ביטוח ומיטב דש הובילו גיוס של 33 מיליון דולר לחברת הדפוס הדיגיטלי ואלוקס (Velox) מראש העין.
לכלכליסט נודע כי בגיוס השתתפו גם חלק מהמשקיעים הקיימים בחברה. הגיוס הוא במודל Safe, כלומר הלוואה שניתן להמיר למניות בחברה ברגע שתשלים את סבב הגיוס הבא שלה ממשקיעים אחרים ותקבל הערכת שווי. הגיוס נועד להוסיף עובדים למצבת כוח האדם ולקדם את מהלכי השיווק של החברה.
בין המשקיעים של החברה הקרנות Ilan Holdings, JAL Ventures, החברה הציבורית ORT טכנולוגיות וחברות הכימיקלים הבינלאומיות אלטנה ו־EVONIK. עד כה גייסה החברה 80 מיליון דולר בארבעה סבבים, הגיוס הנוכחי הוא הרביעי מביניהם.
1 צפייה בגלריה
הדפסות של חברת הדפוס הדיגיטלי ולוקס Velox על פחיות
הדפסות של חברת הדפוס הדיגיטלי ולוקס Velox על פחיות
ההדפסות של חברת הדפוס הדיגיטלי Velox על פחיות
(צילום: דויד גארב)
ואלוקס הוקמה ב־2012 על ידי האחים מריאן קופלר, המשמש כמנכ"ל, ואדריאן קופלר, סמנכ"ל הפיתוח. השניים הם יוצאי חברות ההדפסה הדיגיטלית נור מאקרופרינטרס, HP אינדיגו, HP סאיטקס וקורנית. כיו"ר החברה מכהן ד"ר שלמה שמיר, ששימש כמנכ"ל נייס־אמריקה וכנשיא נייס מערכות, וכן בתפקידים בכירים ב־RRSAT ובסאיטקס.
החברה מתמחה בטכנולוגיה המאפשרת הדפסה על גבי אריזות דקורטיביות של גופים קשיחים כמו שפורפרות, תרסיסים, פחיות ובקבוקים - ישירות על גבי גופים צורניים, בניגוד לטכנולוגיות הקיימות להדפסה על גבי מצע שטוח בלבד. הטכנולוגיה מיועדת לאפשר בעתיד התאמה לאריזות כמו בקבוקי פלסטיק, אלומיניום וזכוכית. ולוקס מעסיקה כ־80 עובדים.
מערכות החברה הותקנו עד היום בכמה חברות בארץ ובחו"ל ולה צבר הזמנות מוערך של 20-10 מיליון דולר. יש לה שיתוף פעולה אסטרטגי עם Crown Holdings, מיצרניות הפחיות הגדולות בעולם, חברת האריזות הישראלית Lageen Tubes וכן עם חברת האריזות השוויצרית הופמן נאופק.
שוק הדפוס העולמי לדקורציה של מיכלים מוערך ב־27 מיליארד דולר בשנה. ואלוקס עדיין לא שחקנית משמעותית בו. היא מקווה שהטכנולוגיה שלה, המאפשרת הדפסה ישירה בקצב מהיר יותר, תאפשר לה החלפה מלאה של טכנולוגיות ההדפסה המסורתיות כמו דפוס משי, פלקסו ואופסט, שלהן תהליכים מרובי שלבים".
גם נושא הקיימות יוצר לחץ על יצרני האריזות לגיוון באריזות ולאספקה לפי דרישה בסדרות קטנות. זאת תוך הימנעות מצבירת מלאי מיותר ומעבר למוצרים ידידותיים יותר לסביבה. ולוקס מנסה לנצל עובדות אלה באמצעות מהירות ההדפסה, שמלווה בחיסכון של פסולת פלסטיק.