סגור

קבוצת נאוי לא הצליחה להכניס דירקטור מטעמה לישראכרט

בעלי המניות של החברה העדיפו לשמור על הרכב הדירקטוריון הקיים, ולא בחרה בשחר אושרי, יו"ר קבוצת נאוי שמחזיקה ב-5% מישראכרט; נעמי שפירר בלפר, לשעבר בכירה בבנק הפועלים, תצטרף לדירקטוריון

קבוצת נאוי, שמחזיקה ב-5% ממניות ישראכרט לא הצליחה להכניס את היו"ר שלה, שחר אושרי, לדירקטוריון חברת כרטיסי האשראי ישראכרט.
הערב (ה') פורסמו תוצאות אסיפת בעלי המניות של ישראכרט שכללו בחירות לדירקטוריון. אושרי התמודד על כיסא בדירקטוריון מול ארבעה דירקטורים מכהנים, שבהם יו"ר החברה תמר יסעור. מתוך החמישה נבחרו ארבעת הדירקטורים המכהנים - יסעור, נעמה גת, צפריר הולצבלט, אילן כהן, אמנון דיק ובן שיזף.
בנוסף, בישראכרט ביקשו להרחיב את דירקטוריון החברה לעשרה חברים, ולכן הציעו בקטגוריית הדירקטורים הבלתי תלויים שתי מועמדות חדשות - נעמי שפירר בלפר ויעל שחם. אסיפת בעלי המניות בחרה מבין השתיים את שפירר בלפר, לשעבר מנהלת אגף חדרי עסקאות בבנק הפועלים וכיום מנהלת את מרכז הראל לחקר שוק ההון באוניברסיטת תל אביב. כעת שיעור הנשים בדירקטוריון ישראכרט מגיע ל-40%, לעומת הממוצע בחברות הציבוריות שעומד על 30%.
קבוצת נאוי, הפעילה בתחום האשראי החוץ בנקאי מכוונת להגעה לשליטה בישראכרט. בקבוצה הודיעו לפני מספר שבועות כי פנו לבנק ישראל לקבלת היתר שליטה, אולם הם גם ביקשו הקלות בתנאים שקובעים החזקה של לפחות 30% ממניות החברה, ונענו בשלילה.
הניסיון להיכנס לדירקטוריון ישראכרט לא עבר בצורה חלקה ובישראכרט לא אהבו את המהלך. ישראכרט אומנם הכניסה את אושרי לרשימת המועמדים, אך התריעה בהודעה לבורסה כי לטעמה קיים פוטנציאל לניגוד עניינים בכהונתו, כיוון שנאוי פעילה בתחום האשראי החוץ בנקאי, כך שהיא גם מתחרה של ישראכרט שיש לה פעילות בתחום מתן ההלוואות.
בקבוצת נאוי ענו לטענות ואמרו כי אין בפועל תחרות או ממשק השקה בין פעילות קבוצת נאוי לבין פעילות ישראכרט כך שאין חשש לניגוד עניינים, ואם יעלו סוגיות או אירועים בעלי חשש לניגוד עניינים, אלו יקבלו מענה על פי חוק. בסופו של דבר בעלי המניות של ישראכרט העדיפו לדבוק בהרכב הדירקטוריון הקיים, מאשר להכניס לדירקטוריון נציג מטעם קבוצת נאוי.