סגור

יום לפני שאימצה אותו כמטבע חוקי - אל סלבדור קנתה ביטקוין ב-20.9 מיליון דולר

בסדרת ציוצים בטוויטר, שעות לפני כניסתו לתוקף של חוק הביטקוין באל סלבדור, חשף הנשיא נאיב בוקלה רכישה של 400 ביטקוין וכתב שמדובר בצעד ראשון בסדרת רכישות מתוכננות. אל סלבדור היא המדינה הראשונה שמקבלת ביטקוין כמטבע חוקי, שישמש את אזרחיה לצד הדולר האמריקאי

אל סלבדור קנתה ביטקוין בשווי 20.9 מיליון דולר יום לפני שאימצה רשמית את מטבע הקריפטו הפופולרי ביותר בעולם כאמצעי תשלום חוקי - כך לפי דיווח באתר CNBC. בסדרה של ציוצים בטוויטר חשף אתמול נשיא המדינה, נאיב בוקלה, שמדובר בצעד ראשון בסדרת רכישות מתוכננות נוספות של המטבע הדיגיטלי.


הציוצים פורסמו בהפרש של כמה שעות זה מזה. בהתבסס על מחיר הביטקוין בזמן פרסום הציוצים, שווי המטבעות הדיגיטליים שנרכשו עומד על כ-20.9 מיליון דולר. "הברוקרים שלנו יקנו הרבה יותר לקראת הדדליין", הוא כתב. מחיר הביטקוין עלה בעקבות הציוצים, והוא נסחר ברמה של 52,681$ נכון ל-00:16 היום בבוקר, שעון מזרח ארה"ב. כעת נסחר המטבע הקריפטוגרפי תמורת 51,224 דולר, על פי אתר קוינדסק.





הציוצים פורסמו מספר שעות לפני כניסתו לתוקף של חוק הביטקוין של אל סלבדור, לאחר שעבר ביוני. אל סלבדור היא המדינה הראשונה שמקבלת ביטקוין כמטבע חוקי, אשר ישמש לצד הדולר האמריקאי.

2 צפייה בגלריה
כספומטים ביטקוין מכשירים אוטומטיים אל סלבדור
כספומטים ביטקוין מכשירים אוטומטיים אל סלבדור
כספומטים של ביטקוין באל סלבדור
(צילום: Chivo)

תומכים ומתנגדים למהלך ברחבי העולם צפויים לעקוב מקרוב כיצד הניסוי הזה יתפתח. הודעתו של בוקלה מהווה אבן דרך חשובה עבור הביטקוין. אל סלבדור היא כעת המדינה הראשונה שהוסיפה ביטקוין לדף המאזנים שלה באופן רשמי, ומחזיקה בו בעתודותיה. עם זאת, החלטת המדינה משכה ביקורת מקומית. קרוב ל-70% מאזרחי המדינה שנסקרו על ידי האוניברסיטה המרכז-אמריקאית לא הסכימו עם החלטת הממשל לאמץ את הביטקוין כמטבע חוקי. רבים גם לא ידעו כיצד להשתמש בו.

2 צפייה בגלריה
נאיב בוקלה נשיא אל סלבדור Nayib Bukele
נאיב בוקלה נשיא אל סלבדור Nayib Bukele
נשיא אל סלבדור, נאיב בוקלה
(צילום: בלומברג)

אולם, תומכי המהלך אומרים שמדינות נוספות צפויות ללכת בעקבות אל סלבדור, והממשלה המקומית מקווה שהצעד יהווה הזדמנות כלכלית עבור אזרחי המדינה – של-70% מהם כלל אין גישה לשירותים פיננסיים מסורתיים, על פי חוק הביטקוין. על פי החוק החדש, ניתן יהיה להציג מחירים בביטקוין, ניתן יהיה לשלם באמצעותו מסים, והמרות ביטקוין לא יהיו כפופות לתשלום מס רווחי הון.