סגור
צביקה שווימר על רקע סניף של קרפור
צביקה שווימר מנכ"ל אלקטרה צריכה על רקע סניף קרפור (צילום: תמר מוצפי, רויטרס)

מנכ"ל אלקטרה צריכה מוותר על בקשתו לקבל הלוואה בתנאים אטרקטיביים

לפני שבוע ביקש צביקה שווימר הלוואה בריבית הנמוכה מהריבית במשק, אך הוא והחברה לא נימקו מה מטרת ההלוואה, והפרסום גרר ביקורת; בנימוקים לבקשה מסרה אלקטרה כי מתן ההלוואה יקשור את המנכ"ל לחברה וישמר אותו לטווח הארוך; החברה אף לא נימקה מדוע הוסרה הבקשה

אלקטרה צריכה הסירה מסדר היום של אסיפת בעלי המניות את הבקשה לאשר למנכ"ל צביקה שווימר הלוואה בתנאים אטרקטיבים עם ריבית הנמוכה מהריבית במשק. זאת שבוע לאחר שהחברה הוציאה דיווח אודות המהלך שדרשה, ולאחר שהפרסום גרר ביקורת.
אלקטרה צריכה לא דיווחה בשבוע שעבר מה מטרת ההלוואה וגם בנוגע לדיווח הנוכחי החברה לא מפרטת מדוע החליטה להסיר את הנושא מסדר היום של אסיפת בעלי המניות. אך מקורבים לחברה אומרים כי המנכ"ל החליט למשוך את הבקשה להלוואה.
אלקטרה ביקשה להעניק למנכ"ל הלוואה בריבית של 3.87% שהיא הריבית המינימלית בהתאם להוראות מס הכנסה. מדובר בריבית נמוכה במיוחד לעומת ריבית בנק ישראל שעומדת על 4.75%. בנימוקים לבקשה מסרה אלקטרה כי מתן ההלוואה יקשור את המנכ"ל לחברה וישמר אותו לטווח הארוך.
שווימר משמש כמנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה, שעוסקת בייבוא מוצרי חשמל ובעלת רשת המזון קרפור ורשתות קמעונאות החשמל מחסני חשמל, שקם אלקטריק וחנות החשמל בדיוטי פרי.
מנכ"ל קרפור אורי קילשטיין התפטר לאחרונה כחצי שנה לאחר השקת הרשת בישראל ושווימר מונה כמחליף שלו בתפקיד עד שימצא מנכ"ל קבוע. עלות שכרו עמדה בשנת 2022 על 5.8 מיליון שקל.
אלקטרה צריכה סיימה את הרבעון השלישי של 2023 עם עליה של 9% בהכנסות וצניחה של 52% ברווח הנקי שהסתכם ב-10 מיליון שקל.