סגור

גטי מתכננת הנפקה עם ספאק לפי שווי של 4.8 מיליארד דולר

ענקית המדיה רוצה להתמזג עם CC Neuberger Principal Holdings II ולהירשם למסחר בבורסת ניו יורק. התוכנית - לגייס 1.2 מיליארד דולר

גטי אימג'ס הודיעה היום (ו') כי היא מתכוונת לצאת להנפקה באמצעות מיזוג עם הספאק סיסי נויברגר (CC Neuberger Principal Holdings), לפי שווי של 4.8 מיליארד דולר. כך לפי דיווח בבלומברג ובמרקטווץ'.


מניית סיסי נויברגר, שהתחילה להיסחר בספטמבר 2020, עולה בשיעור של 2.1% במסחר המוקדם. לפי ההסכם בין החברות, הן מעוניינות לגייס 1.2 מיליארד דולר שישמשו לתשלום חובות קיימים ולייצוב המאזן של גטי. השווי של גטי מוערך בעסקה פי 15.2 משווייה המוערך, שעומד על 315 מיליון דולר.

1 צפייה בגלריה
קרייג פיטרס מנכ"ל גטי אימג'ס
קרייג פיטרס מנכ"ל גטי אימג'ס
קרייג פיטרס, מנכ"ל גטי אימג'ס
(גטי)

גטי, שהוקמה לפני 26 שנה, העדיפה בתחילה הנפקה ראשונית מסורתית (IPO) לפני הבחירה ב-CC Neuberger, שתשקיע 600 מיליון דולר בעסקה, כך אמר המנכ"ל קרייג פיטרס (Craig Peters) בריאיון. אחרי שהעסקה תיסגר - לפי ההערכות במהלך המחצית הראשונה של 2022 - גטי תירשם למסחר בבורסת ניו יורק (NYSE) תחת הסימול GETY. פיטרס, שהגיע אליה ב-2007 ומונה למנכ"ל ב-2019, ימשיך להובילה.
"אנחנו מתרגשים להפוך לשותפים של CC Neuberger Principal Holdings II", מסר פיטרס. "לצד משפחת גטי אימג'ס ו-Koch Equity Development LLC, יש לנו בעלי מניות מחויבים לטווח ארוך שמתרגשים לממש את ההזדמנויות הרבות שלפנינו".
גטי הפכה לפרטית אחרי שנרכשה על ידי הלמן ופרידמן (Hellman & Friedman) בעסקה של 2.4 מיליארד דולר ב-2008. הלמן ופרידמן מכרו מניות שליטה בחברה לקבוצת קרלייל (Carlyle Group Inc) תמורת 3.3 מיליארד דולר בשנת 2012. משפחת גטי השתלטה על החברה בשנת 2018, כשרכשה את האחזקה של קרלייל. מאוחר יותר באותה שנה זרוע ההשקעות של תעשיות קוך (Koch Industries Inc.’s) רכשה מניות מיעוט בחברה, כך על פי הצהרת החברה.
מניית סיסי נויברגר ירדה ב-4.9% השנה, בעוד מדד S&P 500 עלה ב-24.3% מתחילת השנה.