סגור
חנות של נייקי בקנטאקי
חנות של נייקי בקנטאקי (צילום: רויטרס)

ריטיילורס שילמה 10 מיליון יורו והגיעה לשליטה מלאה בנייקי אירופה

החברה מקבוצת פוקס רכשה את אחזקות פוט לוקר אירופה בחברה משותפת לפעילות נייקי באירופה; ריטיילורס החזיקה ב-51% מהחברה ורכשה כעת את 49% הנותרים; החברה מתכננת לפתוח עד 100 חנויות נייקי באירופה עד 2025

חברת ריטיילורס מקבוצת פוקס רכשה את האחזקות של פוט לוקר אירופה בחברה הולנדית משותפת שהקימו הצדדים לפני כשנתיים לפעילות נייקי באירופה.
ריטיילורס רכשה 49% מהאחזקות שהיו לפוט לוקר אירופה בחברה המשותפת בתמורה ל-10 מיליון יורו וכעת היא בעלת השליטה המלאה בחברה.
סכום הרכישה משקף את חלקה היחסי של פוט לוקר אירופה בהשקעות בחברת נייקי המשותפת ובתוספת החלק היחסי של פוט לוקר ברווחים של חברת נייקי המשותפת לשנים 2020 ו-2021 וכן תשלום נוסף בגובה החלק היחסי של פוט לוקר ברווחים של החברה המשותפת למחצית הראשונה של שנת 2022, שריטיילורס תשלם עד ל-31 ביולי.
נייקי, המשותפת לריטיילורס ופוט לוקר, החלה את פעילותה בחודש מרץ 2020 ומפעילה בעצמה ובאמצעות חברות המוחזקות על ידה 16 חנויות של המותג נייקי בשבע מדינות באירופה.
צעד זה בא בעקבות ההחלטה האסטרטגית של חברת נייקי העולמית להתמקד בחנויות שלה ולצמצם את המכירות של המותג לחנויות אחרות. בעקבות החלטה זו, הודיעה פוט לוקר לריטיילורס בחודש פברואר האחרון כי שיעור המכירות של נעלי נייקי בחנויות שלה ברחבי העולם צפוי לרדת ב-70-60%.
ריטיילורס מסרה כי התוכנית האסטרטגית שלה כוללת פתיחת 100-80 חנויות נייקי באירופה עד סוף שנת 2025. במסגרת ההסכמים, פוט לוקר שחררה את ריטיילורס מכל ההתחייבויות והמגבלות לאי תחרות מכוח הסכמים קודמים בין הצדדים, בנוגע לפעילות קיימת ועתידית של ריטיילורס בהפעלת חנויות קונספט של מותג של נייקי באירופה ובישראל.
דובי שנידמן, מנכ"ל ריטיילורס מסר: "ריטיילורס ממשיכה להתרחב ולהתחזק בענף הספורט באמצעות רכישת החזקותיה של פוטלוקר בחברות המפעילות נויות נייקי באירופה. מגזר נייקי הינו בעל פוטנציאל רווחיות גבוה ובכוונתנו לפתוח מספר משמעותי של חנויות נייקי באירופה בשנים הקרובות. נמשיך לפעול על מנת לזהות הזדמנויות עסקיות חדשות ולהעצים את פעילות החברה בזירה הבינלאומית".