סגור
דוכן של יצרנית הרכב הסינית אקספנג XPENG בשנגחאי באפריל 2023

מעמיקה בשוק הסיני: פולקסווגן משקיעה 700 מיליון דולר באקספנג

ענקית הרכב הגרמנית תשקיע את הסכום ביצרנית הרכב החשמלי הסינית תמורת נתח של 5% ממניות החברה; השתיים יפתחו יחד שתי מכוניות חשמליות שיימכרו רק בשוק הסיני החל מ-2026; החברה-הבת אאודי כבר מושקעת בשוק הרכב החשמלי בסין

פולקסווגן משקיעה באקספנג (XPeng). יצרנית הרכב הענקית מגרמניה הודיעה היום כי תשקיע 700 מיליון דולר ביצרנית המכוניות החשמליות מסין תמורת נתח של 4.99% ממניות החברה.
פולקסווגן תקבל זכות למינוי שני דירקטורים במועצת המנהלים של החברה מסין. מניית אקספנג טסה בוול סטריט ב-25% לשווי שוק חברה של 16.6 מיליארד דולר.
העסקה אינה מסתכמת בהשקעה פיננסית, אלא בשיתוף פעולה בפיתוח מכוניות חדשות, שכולל גם שיתוף פעולה בפיתוח דגמים חדשים.
לפי ההסכם, שתי החברות יפתחו במשותף שתי מכוניות חשמליות חדשות על בסיס המכונית מדגם G9 של אקספנג (SUV), וכן על בסיס תוכנות הסיוע המתקדם לנהג של היצרנית הסינית.
המכוניות ייוצרו תחת המותג המשותף VWs, והן יימכרו רק בשוק הסיני. לפי ההודעה, הצפי של החברות הוא להשקת הדגמים החדשים ב-2026.
במקביל אישרה פולקסווגן כי החברה-הבת אאודי חתמה על עסקה עם יצרנית המכוניות הסינית SAIC – שותפה זה זמן במיזם של אאודי – לפיתוח מכוניות חשמליות חדשות לשוק הסיני. הכוונה היא לייצר דגמים שבהם אין לאאודי כיום נוכחות בסין.
"אנו ממנפים את החוזקות של פולקסווגן והשותפות שלנו, כדי לייצר סינרגיות שיספקו לשוק מהר יותר מוצרים חדשים. בכך אנו מתמקדים בצרכים הספציפיים של הלקוחות שלנו בסין", אמר ראלף ברנדסטטר (Ralf Brandstätter), מנהל פולקסווגן בסין.