סגור

פלוטון שוקלת פיטורים, והמניה הגיבה בדיאטת כסאח

תופעה מוכרת במניות הקורונה: יצרנית מכשירי הכושר הביתיים נהנתה משיאי התחלואה שאילצה אנשים לעבוד מהבית; אך החזרה למשרדים, לצד פציעות שנקשרו למוצריה, הובילו לירידה בביקוש; בחברה שוקלים פיטורים אך מכחישים עצירה בייצור אופני הכושר; המניה נפלה אמש ב-24%

יצרנית ציוד הכושר הביתי פלוטון שנהנתה מעלייה בביקוש על רקע מגפת הקורונה, שוקלת לפטר חלק מעובדיה ולעשות שינויים בקווי הייצור שלה לאור הירידה בביקוש. "עלינו להעריך למחדש את הארגון שלנו, תוך חמלה ודאגה לעובדים", כך אמר ג'ון פולי, מנכ"ל החברה.


"אנחנו נמצאים בתהליך בדיקת האפשרויות, ועלינו להפוך את העסק שלנו ליותר גמיש", הוסיף. הוא הכחיש דיווח לפיו בכוונת החברה לעצור את ייצור אופני הכושר שלה, אשר עם פרסומו הביא לירידה של 24% במחיר מניית החברה, אתמול. שווי החברה נחתך עד ל-8 מיליארד דולר.

1 צפייה בגלריה
הליכון של פלוטון
הליכון של פלוטון
הליכון של פלוטון, שווי החברה נחתך ברבע
(גטי)

פולי אמר שהחברה תפרסם עוד פרטים ביחד עם דוח הרווח הרבעוני שלה ב-8 לפברואר. בדוח הרבעוני הרביעי של 2021 דיווחה החברה על הפסד של 260-270 מיליון דולר, והכנסות של 1.14 מיליארד דולר.
פלוטון הפכה לפיתרון פופולרי לאימוני כושר בתקופה בה נסגרו חדרי הכושר בעקבות מגפת הקורונה. אופני הכושר ומכשירי הריצה של החברה מכילים גם שיעורי כושר מודרכים, ולחלק מהמאמנים שלה יש בסיס מעריצים רחב גם מחוץ לאפליקציית הכושר של החברה. אך מזלה של החברה השתנה בשנה החולפת, לאחר הופעת תלונות באשר לזמני מסירת המוצרים שלה, והמתנה של שעות לנציג שירות טלפוני.
במאי נאלצה פלוטון לבצע ריקול למכשירי הריצה שלה בעקבות דיווחים על פציעות ומקרה מוות של ילד, שנקשרו אליהם. לאחרונה, עם החזרה למקומות העבודה וצמצום העבודה מהבית, הביקוש למוצרי החברה ירד בחדות. בנוסף, היא מתמודדת עם תחרות גוברת, כולל מצד יצרניות מכשירים זולים יותר שניתן להשתמש בהם עם האפליקציה של פלוטון.