סגור

יצרנית מכשירי הכושר פלוטון הכריזה על ריקול להליכונים: "עשינו טעות"

החברה הכריזה על הריקול בעקבות דיווחים על מקרה מוות אחד של משתמש ועשרות מקרים של פציעות, ולאחר שדחתה בתחילה את דרישות הנציבות האמריקאית לבטיחות המוצר; המנכ"ל: "היינו צריכים לנהל קשר יותר פרודוקטיבי עם הנציבות"


פלוטון (Peloton), יצרנית מכשירי הכושר החכמים, הודיעה היום על ריקול יזום של שני מכשירי כושר שלה, הליכונים מסוג Tread, בשל בעיות בטיחות.


ההחלטה התקבלה בהמשך לשבועות של דיונים בינה לבין הנציבות האמריקאית לבטיחות המוצר (CPSC), ולאחר שבשלב ראשון דחתה פלוטון את דרישות הנציבות בנושא.
החברה התנצלה בהודעה שפרסמה היום על כך שלא הגיבה מהר יותר להסדרת העניין, ולאחר דיווחים על מקרה מוות אחד של משתמש ועשרות מקרים של פציעות.
"אני רוצה להיות ברור, פלוטון עשתה טעות בתגובה הראשונית שלה לבקשת הנציבות לבצע ריקול של מכשירי Tread+", אמר המנכ"ל ג'ון פוליי (John Foley) בהודעה שהוציאה החברה.
"היינו צריכים לנהל קשר יותר פרודוקטיבי איתם מההתחלה. על כך אני מתנצל", הוסיף פוליי.


1 צפייה בגלריה
הליכון של פלוטון
הליכון של פלוטון
הליכון של פלוטון
(גטי)

פלוטון מבקשת מהלקוחות שכבר מחזיקים בהליכונים מסוג Tread או Tread+ להפסיק מייד את השימוש בהם וליצור קשר עם החברה – פלוטון תספק ללקוחות החזר כספי או פיתרון מתאים אחר. לדבריה, היא עובדת גם על אפשרות תיקון שיוצע לבעלי המכשירים בשבועות הקרובים.
ה-CPSC הוציאה ב-17 באפריל הודעת אזהרה, וקראה להימנע מהשימוש במכשירים האמורים, בעקבות מותו של ילד באירוע שבו היה מעורב הליכון Tread, לצד דיווחים רבים על פציעות של משתמשים.
להודעה צורף סרטון (גראפי למדי) שנלקח ממצלמת אבטחה ביתית, שבו נראה ילד נגרר על ידי רצועת ההליכון אל חלקו התחתון, ומתקשה להשתחרר. הנציבות הדגישה כי מדובר בכשל במכשירי הטרד בלבד של פלוטון, ולא במכשירים אחרים שבנויים באופן שונה.
פלוטון דחתה בשלב ראשון את הודעת הנציבות ואת המלצתה לבצע ריקול של המכשירים, ואף הודיעה ללקוחות שאין כל סיבה להפסיק להשתמש בכליכונים – כל עוד ילדים וחיות בית מורחקים מהאזור בעת השימוש. עוד המליצה החברה להשתמש במפתח נעילה למכשיר כאשר הוא אינו בשימוש.
היום כאמור שינתה החברה כיוון, הודתה בטעות, ואף הודיעה כי תשתף פעולה עם ה- CPSCבהסדרת סטנדרטים של בטיחות להליכונים.