סגור

הושלמה הנפקת אפיטומי של ד"ר אקהויז, לפי שווי של 632 מיליון שקל

הנפקה שנייה לאקהויז בתוך פחות משנה - במאי הונפקה חברת סופווייב העוסקת בטיפול בקמטים ובעור הפנים; אפיטומי מפתחת גלולה לבליעה המייצרת תחושת שובע, וחתמה על הסכמי בלעדיות עם נסטלה. יעד עתידי של הטכנולוגיה שימוש לצורך החדרת תרופות

חברה שנייה ברציפות שבה מעורב ד"ר שמעון אקהויז, מגיעה לבורסה התל אביבית. אפיטומי מקיסריה, שמייצרת מכשור רפואי שמיועד בין היתר לסייע בטיפול בהשמנת יתר, השלימה הנפקה ראשונית לציבור לפי שווי של 632 מיליון שקל, לפני הכסף.

החברה גייסה 162 מיליון שקל, כשבמקביל להנפקה ביצעה ענקית המזון נסטלה המרה של הלוואה המירה (CLA) שהעמידה לחברה להון של 7 מיליון דולר. כשמכלילים את המרת ההלוואה, הסכום שגויס עומד על 185 מיליון שקל.
מניית החברה צפויה להתחיללהיסחר בימים הקרובים, כשאת ההנפקה הובילו חברות החיתום לאומי פרטנרס וברק קפיטל. בין בעלי המניות המרכזיים שהובילו את סיבוב הגיוס הקודם ניתן למצוא את אקס.טי. היי-טק וחברות נוספות הקשורות לאודי אנג'ל ולעידן עופר.
אפיטומי מדיקל פיתחה פלטפורמה המאפשרת לשלוח דרך מערכת העיכול מכשירים רפואיים הנלקחים בבליעה ומסוגלים לבצע כמה פעולות רפואיות. ותיקי שוק ההון זוכרים את הגלולה של גיוון אימג'ינג שביצעה צילומים של מערכת העיכול והנפיקה בנאסד"ק לפני 20 שנה, אך במקרה של אפיטומי מדובר במכשירים בעלי יעוד שונה לגמרי.
אפיטומי עוסקת בשני תחומי פעילות. הראשון נוגע להרזיה ולעודף משקל (Weight Management). המתקן של החברה הוא מעין קפסולה המיועדת לבליעה ומתרחבת בבטן ומייצרת תחושת שובע. תחום הפעילות השני של אפיטומי נוגע לפתרונות להחדרת תרופות בבליעה (Devices for oral delivery), והחדרתן דרך דופן המעי הדק, זאת במקום החדרתן באמצעות זריקה.
קפסולת ההרזייה נמצאת בשלבי פיתוח מתקדמים כולל פיתוח וייצור התקן רפואי שנארז בקפסולה פשוטה שנבלעת על ידי המטופל ביחד עם מים, ומורכבת, בין היתר, ממבנה פולימרי שמתרחב ומתפרש בעת המגע עם מיצי הקיבה של המטופל, דבר שיוצר לחץ על דפנות הקיבה ומעניק למטופל תחושת שובע, ובכך מונע אכילת יתר.
על אף העובדה שאפיטומי טרם השלימה את פיתוח המתקן המדובר, וטרם החלה לייצר אותו מסחרית, היא חתמה על מערכת הסכמים עם חטיבת המזון הרפואי של חברת נסטלה העולמית - בהם נקבע שנסטלה תקנה את הקפסולות מהחברה ותשווק אותן ברחבי העולם באופן בלעדי, תמורת תגמולים מהמכירות ותמורת תשלומים נוספים של עד 124 מיליון דולר בהתאם לאבני דרך. כ-17 מיליון דולר מתוך הסכום הנ"ל כבר הוזרמו לתוך החברה לצורך מימון הקמת קווי ייצור.
יו"ר החברה ואחד המייסדים שלה הוא ד"ר שמעון אקהויז, שמציין עם השלמת ההנפקה המדוברת, את ההנפקה השנייה המוצלחת שלו השנה. במאי הושלמה הנפקת חברת סופווייב, המטפלת בקמטים בטכנולוגיית לייזר. החברה הוינפקה ב-12 במאי ונסחרת כיום בשווי שוק של 942 מיליון שקל, לאחר שרשמה זינוק של 40.3% ממחירה במועד ההנפקה.
מנכ"ל אפיטומי הוא ד"ר דן השמשוני שמסר עם השלמת הגיוס כי "הפלטפורמה הטכנולוגית שלנו מאפשרת לייצר ולשלוח דרך מערכת העיכול מכשירים רפואים הנלקחים בבליעה ומסוגלים לבצע מספר פעולות מכניות פשוטות אך בעלות השפעה רפואית חשובה. גלולת ההרזיה הינה דוגמא ראשונה למוצר שנוצר מתוך הפלטפורמה".
ד"ר שמעון אקהויז, יו"ר אפיטומי, ציין כי "המוצר של אפיטומי פותר בעיה של חלק הולך וגדל באוכלוסייה בעולם המערבי – משקל עודף. אנחנו רואים בבעלי המניות שותפים מלאים בפיתוח החברה, הצלחתה ושיפור הבריאות של מיליוני בני אדם ברחבי העולם. החברה והנהלתה ממוקדים בבניית ערך לכל השותפים בחברה. הגישה של אפיטומי חדשה לגמרי לתחום המטבולי ובליבו השמנת היתר".
1 צפייה בגלריה
שמעון אקהויז
שמעון אקהויז
שמעון אקהויז
(צילום: עמית שעל)