סגור
כלל ביטוח

בלעדי
המשקיעה הגדולה בהנפקה של שיכון ובינוי: כלל ביטוח

לכלכליסט נודע שזרוע ההשקעות של כלל, כנף, השקיעה 300 מיליון שקל בהנפקה הפרטית שביצעה שיכון ובינוי בסוף השבוע - מחצית מהיקף ההנפקה כולה

כלל ביטוח מגדילה את ההימור על שיכון ובינוי והופכת למוסדי הבולט בחברה, לפחות לפי ההשתתפות שלה בעסקאות האחרונות.
לכלכליסט נודע כי זרוע ההשקעות של כלל, כנף, השקיעה כ-300 מיליון שקל בהנפקה הפרטית של מניות שביצעה שיכון ובינוי ביום חמישי.
ההנפקה, שדיללה את נתי סיידוף לכ-42% מהמניות כיוון שלא השתתף בה כבעל שליטה, היתה בהיקף של 600 מיליון שקל ובמחיר של תשעה שקלים למניה, כ-5% מתחת מחיר השוק ביום חמישי. המניה עולה היום בצהריים במסחר בבורסה.
כלל מכרה את רוב אחזקותיה בחברה לפני כשנה, חדלה מלהיות בעלת עניין, ולמעשה נשארה עם פחות מאחוז בחברה. בכנף, שמנוהלת בידי ברק בנסקי, ככל הנראה רואים בירידות האחרונות במניה הזדמנות להשקעה.
כלל השקיעה לפני כשבועיים 400 מיליון שקל ברכישה של 8% ממניות החברה הבת שיכון ובינוי נדל"ן. הגיוסים נועדו לסייע לחברה לעמוד בפירעון חוב עצום של 11.75 מיליארד שקל. החוב של החברה תפח כתוצאה מרכישת קרקעות וכניסה לפרויקטים שצפויים להתחיל להניב לה הכנסות רק בעוד כמה שנים.
בנוסף גייסה שיכון ובינוי אנרגיה אג"ח בהיקף 750 מיליון שקל כש-378 מיליון שקל מהסכום שימשו להחזר של הלוואת בעלים של החברה האם שיכון ובינוי. שיכון ובינוי אנרגיה גייסה 130 מיליון שקל בהנפקת מניות וגם סכום זה עבר ברובו לחברה האם. 200 מיליון שקל נוספים נכנסו לקופה ממכירת חלקה במתקן ההתפלה בחדרה לקבוצת אלייד.
עוד קודם גייסה שיכון ובינוי 330 מיליון שקל בהנפקת זכויות, ויחד עם תמורה של כ-1.8 מיליארד שקל שאמורים להגיע ממכירת כביש בטקסס, עתיד חוב הסולו של החברה לקטון משמעותית וקרוב להתאפס.
פעולות אלה מצטרפות לפעולות קודמות של החברה שנועדו להפחית את המינוף ולנסות להימנע ממשבר נזילות: שיכון עצרה את חלוקת הדיבידנדים, ובשנה שעברה גייסה 541 מיליון שקל בהנפקת זכויות. ב-2022 הנפיקה שיכון ובינוי את שיכון ובינוי אנרגיה לפי שווי 2.2 מיליארד שקל וגייסה 550 מיליון שקל. בנוסף מכרה שיכון בתחילת השנה מניות של שיכון ובינוי אנרגיה ב-105 מיליון שקל.
כמו כן, באותה שנה שיכון ובינוי הנפיקה בבורסת ת"א את החברה הבת שיכון ובינוי אנרגיה לפי שווי של 2.2 מיליארד שקל, תוך שהיא מגייסת כ־550 מיליון שקל, ובתחילת השנה הנוכחית שיכון ובינוי מכרה מניות של החברה־הבת בתמורה ל־105 מיליון שקל.