סגור

עלייה דו ספרתית בהכנסות ורווחי נטו מלינדה ברבעון השני

יצרנית מוצרי המזון שבבעלותה בין היתר המותגים ויליגר וטיבון ויל רשמה זינוק של 28.5% ברווח הנקי ל-44.3 מיליון שקל; ההכנסות עלו ב-16% ל-112 מיליון שקל; ברקע, ההתאוששות לעומת רבעון הקורונה המקביל ב-2020

חברת נטו מלינדה, בבעלות משפחת עזרא, סיימה את הרבעון השני עם עלייה בהכנסות וברווח הנקי. הכנסות יבואנית ויצרנית מוצרי המזון עלו ב-12.8% והסתכמו ב-777.5 מיליון שקל. הצמיחה נרשמה על אף שברבעון השני לשנת 2020 היו מכירות מוגברות של מוצרי מזון בשל הסגר ומשבר הקורונה.


על פי דרוג הספקים של סטורנקסט, נטו מדורגת במקום החמישי ומחזיקה 5.5% ממכירות הספקים בשוק המזון בישראל.

1 צפייה בגלריה
בעלי נטו דודי עזרא
בעלי נטו דודי עזרא
בעלי נטו דודי עזרא
(צילומים: צפריר אביוב, נועם מושקוביץ)

נטו היא יצרנית של מוצרי מזון ופעילות הייצור שלה כוללת את המפעלים בבעלותה: טיבון ויל, דלידג, ויליגר, שלושת האופים ומפעל ייצור הקצפות ריץ'. למפעלים העיקריים של החברה אישור "מפעל חיוני" ולכן התפשטות נגיף הקורונה לא השפיעה על על פעילות המפעלים.
הכנסות מפעלי הקבוצה ירדו ברבעון השני של 2021 ב-27.5% ועמדו על 143 מיליון שקל. הרווח במגזר ירד ב-19.5% ל-8.6 מיליון שקל ביחס לרבעון מקביל אשתקד.
בפעילות ייבוא מוצרי המזון רשמה נטו ברבעון עלייה של 51.8% בהכנסות ואלה הסתכמו ב-372.8 מיליון שקל. תחום זה כולל ייבוא מוצרי מזון, בהם בשר קפוא וטרי, בקר חי, דגים קפואים וטריים, גבינות, שימורי דגים, פירות וירקות. הרווח במגזר הייבוא עלה ב-80% ל-32 מיליון שקל.
זרוע נוספת של נטו מלינדה היא פעילות השוק המקומי שכוללת מכירת עוף ובשר טרי, דגים טריים, מאפים קפואים, גבינות מיוחדות, ועוד. הכנסות תחום השוק המקומי עלו ברבעון השני של השנה בכ-6% והסתכמו ב-261.5 מיליון שקל. הרווח של תחום הפעילות עלה ב-6.7% ל-12.9 מיליון שקל.
העלייה בהכנסות השפיעה על הרווח הגולמי של החברה והוא עלה ב-15.9% ל-112 מיליון שקל. שיעור הרווח הגולמי עלה ל-14.4% לעומת 14% ברבעון שני אשתקד, בעיקר כתוצאה משיפור מגזר הייבוא.
הרווח התפעולי של החברה גדל ב-32% ל-53.6 מיליון שקל בעיקר כתוצאה משיפור הרווחיות הגולמית. החברה סיכמה את הרבעון השני עם עלייה של 28.5% ברווח הנקי המיוחס לבעלי המניות שהסתכם ב-44.3 מיליון שקל.