סגור
האחים יוסי ושלומי אמיר
האחים יוסי ושלומי אמיר (צילום: מורג ביטן)

בלעדי
בפעם השנייה: האחים אמיר נאלצים להחליף יו"ר לשופרסל

לפני כחודשיים אמור היה יוסי אמיר להתמנות ליו"ר - ואולם נאלץ לוותר על התפקיד בעקבות דרישת רשות ני"ע; לאחר מכן מונה לתפקיד פרופ׳ יצחק שפירא, סמנכ"ל בבית החולים איכילוב, אך בעקבות התנגדות משרד הבריאות הוא יסיים את הקדנציה הקצרה ברשת השיווק

האחים אמיר יאלצו להחליף יו"ר בשופרסל בפעם השנייה: ל"כלכליסט" נודע כי פרופ' יצחק שפירא, סמנכ"ל בבית החולים איכילוב, שמונה ב-7 באפריל ליו"ר רשת השיווק, צפוי להתפטר מהתפקיד היום; זאת, בעקבות התנגדותו הנחרצת של מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב.
עם רכישת השליטה (24.9%) בשופרסל לפני כחודשיים, אישר דירקטוריון החברה מינוי שישה דירקטורים חדשים, ובהם יוסי אמיר שאמור היה לשמש יו"ר במקום איציק אברכהן שהתפטר, כשאחיו שלומי היה אמור להתמנות החודש למנכ"ל. זמן קצר לאחר מכן הגישה רשות ני"ע רשימת שאלות לשופרסל בנוגע למהלך הרכישה של מניות הרשת מידי הגופים המוסדיים, והביעה התנגדות למינויו הצפוי של יוסי לתפקיד היו"ר שמפקח על המנכ"ל.
במסגרת הבנות אליהן הגיעה החברה עם רשות ני"ע, נעשה שינוי במסגרתו מונו האחים למנכ"לים משותפים, וליו"ר החברה מינו את שפירא, שמונה על ידם חודש קודם לכן לדירקטור.
כדי לעקוף את ההתנגדות הצפויה של משרד הבריאות להעסקת מנהל בכיר בבית חולים מרכזי בעבודה נוספת, הגדירו את היקף משרתו ככזו של שעה בשבוע.
הדבר לא ריצה את משרד הבריאות שמסר כי "על עובד בכיר בבית חולים לפנות כמקובל לקבלת היתר עבודה פרטית. הציפייה היא שעובד ציבור בתפקיד ניהולי בכיר יקדיש את מירב זמנו למשרתו הבכירה. משרד הבריאות יקיים שיח בעניין עם עיריית תל אביב, הגוף המעסיק במקרה זה, וגורמים רלוונטיים נוספים, ככל שיידרש".
לאחר דיון שקיימה המחלקה המשפטית במשרד הבריאות עם בית החולים, הודיע המשרד רשמית ששפירא לא יוכל לכהן במקביל כיו"ר שופרסל וכסמנכ"ל איכילוב. ביחס לכהונתו כדירקטור בחברה, ביקש בר סימן טוב משפירא שיציג לו איך הדבר לא ייצר קונפליקט עם תפקידו באיכילוב. שפירא (74), שנחשב לרופא מוערך ומשרת כרופא גם במשרד ראש הממשלה, הסכים לקצץ במשרתו באיכילוב ל-85% משרה, אך הדבר לא ריצה את משרד הבריאות.
כפי נחשף ב"כלכליסט", לאחר ששפירא לא נענה לדרישה, הבהיר שוב משרד הבריאות כי לא יאשר המשך כהונתו בשופרסל, אלא אם יצא לחל"ת. באיכילוב מסרו אז בתגובה כי הם עדיין בשיח בנושא, ואולם כעת נודע כי שפירא יוותר על משרת יו"ר שופרסל.