סגור
שופרסל דיל סניף בת ים
סניף של שופרסל דיל

אחרי דיון עם בית החולים: משרד הבריאות מבהיר שסמנכ"ל איכילוב לא יוכל לכהן במקביל כיו"ר שופרסל

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב הבהיר לפרופ' יצחק שפירא, שמונה ליו"ר רשת הקמעונאות, שיוכל לקבל את התפקיד רק אם יצא לחל"ת מתפקידו באיכילוב

משרד הבריאות מבהיר שפרופ' יצחק שפירא לא יוכל לכהן במקביל כיו"ר שופרסל וכסמנכ"ל איכילוב, זאת לאחר דיון שקיימה המחלקה המשפטית במשרד הבריאות עם בית החולים.
שבוע וחצי אחרי שהודיע על התנגדותו למינוי שפירא לתפקיד יו"ר קבוצת הסופרמרקטים שופרסל, הבהיר מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב לשפירא שיוכל לקבל על עצמו את התפקיד רק אם יצא לחל"ת מתפקידו כסמנכ"ל בבית החולים.
ביחס לכהונתו כדירקטור בחברה, ביקש בר סימן טוב משפירא שיציג לו איך הדבר לא ייצר קונפליקט עם תפקידו באיכילוב.
מינויו של שפירא כדירקטור וכיו"ר שופרסל נערך בהמשך לרכישת השליטה בפועל (24.9%) בשופרסל על ידי האחים יוסי ושלומי אמיר לפני כחודש וחצי.
משרד הבריאות מתנגד לכך שמנהלים בבתי חולים יקבלו על עצמם תפקידים תובעניים מחוץ למסגרת בית החולים, ובעבר סיכל את מינויו של מנכ"ל איכילוב פרופ' רוני גמזו כיועץ לתנובה בפרשת סנפרוסט, וכן את המינוי של פרופ' זאב רוטשטיין, בתקופה שבה ניהל את שיבא, כדירקטור בחברת ניכיון הצ'קים האחים נאוי.
בשופרסל ניסו לבלום את ההתנגדות הצפויה באמצעות הגבלת היקף משרתו של שפירא כיו"ר לשעה בשבוע בלבד. אלא שבמשרד הבריאות הופתעו לשמוע על המינוי, שלא עבר דרכם, ובמכתב ששלח למנכ"ל בית החולים איכילוב רוני גמזו לפני כשבוע וחצי כתב בר סימן טוב: "אני סבור כי ממספר היבטים יש חשש לטעם לפגם במינויים אלה (לדירקטור וליו"ר הדירקטוריון), שנעשו ללא בדיקה מקדימה עם הגורמים הרלוונטיים במשרד הבריאות".
בר סימן טוב דרש במכתב מגמזו לדון במהלך של שפירא, לאחר קבלת חוות דעת מסודרת בעניין מהלשכה המשפטית במשרד הבריאות.
החשש שהעלה בר סימן טוב נגע לא רק לזמן הרב שיהיה על שפירא להקדיש לשופרסל על חשבון עבודתו באיכילוב, אלא גם לניגוד עניינים שעלול להיווצר, שכן משרד הבריאות הוא בין הרגולטורים שלהם כפופה רשת שופרסל, המשווקת מזון וכן תרופות בבתי המרקחת של רשת הפארם בי.
במקביל להתנגדות של משרד הבריאות למינוי היו"ר, התמודדה שופרסל בשבועיים האחרונים עם שאלות מצד רשות ניירות ערך בנוגע למינוי דירקטורים, יו"ר ומנכ"ל, והשיבה לרשות כי הפעולות נעשו במטרה לאפשר המשכיות בניהול החברה ובעבודת הדירקטוריון, לאחר רכישת השליטה בפועל על ידי האחים אמיר.
בהמשך לכך, הסכימו השבוע האחים אמיר לקבל על עצמם מגבלות שיש על בעלי שליטה, למרות שאינם מחזיקים ב-25%.
מבי"ח איכילוב נמסר בתגובה: "קיבלנו את עמדת משרד הבריאות,אנחנו עדיין בשיח איתם כדי להסדיר את הנושא".
משופרסל טרם נמסרה תגובה.