סגור

קשה לה בסין, אז עליבאבא תתמקד במסחר מחוץ לה

בעקבות הלחץ הרגולטורי המחמיר עליה, מחפשת ענקית המסחר המקוון הסינית לחזק את מקורות ההכנסה שלה; מסרה אתמול למשקיעים כי בכוונתה להתמקד במסחר האלקטרוני בחו"ל כ"מפתח מרכזי לצמיחה"; כן הבטיחה לחתוך ב-50% את פליטת גזי החממה בשרשרות האספקה שלה עד סוף העשור

עליבאבא הסינית מסרה למשקיעים שלה אתמול (ו') שבכוונתה להתמקד במסחר האלקטרוני מחוץ לסין, בעודה מחפשת אחר מקורות צמיחה חדשים אחרי שנה קשה ולחץ רגולטורי במדינה.

מוקדם יותר החודש ארגנה מחדש קבוצת עליבאבא את עסקי המסחר האלקטרוני שלה, וחילקה אותם לחטיבה סינית וחטיבה זרה, כאשר בראש האחרונה עומד ג'יאנג פן (Jiang Fan), העומד בראש פלטפורמות טאובאו ו-Tmall של החברה.

1 צפייה בגלריה
מניית עליבאבא בורסת ניו יורק
מניית עליבאבא בורסת ניו יורק
מניית עליבאבא בבורסת ניו יורק
(צילום: גטי )


לפי פרסום ברויטרס, סגן סמנכ"ל הכספים של עליבאבא, טובי ז'ו (Toby Xu), בהופעתו הציבורית הראשונה מאז שיועד השבוע לתפקיד הסמנכ"ל, אמר שהמסחר האלקטרוני הבינלאומי "יהפוך לאחד מהמפתחות המרכזיים לצמיחה", וש-57% מהכנסות Cainiao, יחידת הלוגיסטיקה של עליבאבא, מגיעים מחו"ל.
באירוע בן יומיים שנערך למשקיעים מסרה עליבאבא שקבעה יעד של 100 מיליארד דולר בשווי סחורות ברוטו עבור לזאדה (Lazada), שירות המסחר האלקטרוני שלה בדרום-מזרח אסיה. לזאדה הכניסה 21 מיליארד דולר בין ספטמבר 2020 לדצמבר 2021, כך על פי מצגת של החברה.
סמנכ"לית הכספים היוצאת, מגי וו (Maggie Wu), אמרה שעליבאבא תכלול את המסחר האלקטרוני במסגרת "מסחר הליבה" שלה מבחינת הכנסות, לצד המסחר מהשווקים המקומיים שלה. שירותי צרכנים מקומיים, כולל שירותי מיפוי ומשלוחים, וכן Cainiao ייכללו גם הם בקטגוריה הזאת.
בנוסף לכך ארבע מתוך שבע קטגוריות השקעה שהוזכרו על ידי וו היו קשורות ליוזמות חברתיות כמו פיתוח הכפר והאוכלוסייה המזדקנת של סין. מנכ"ל החברה דניאל ז'אנג (Daniel Zhang) הבטיח לחתוך את פליטת גזי החממה של שרשראות האספקה של עליבאבא עד 50% עד סוף העשור.
מי שכלל לא הוזכרה בפרזנטציה שערכה החברה היתה אנט גרופ, זרוע השירותים הפיננסיים שעליבאבא מחזיקה ב-33% ממניותיה. בשנה שעברה התערבה בייג'ינג ברגע האחרון וביטלה את ההנפקה של אנט גרופ, לפי שווי של 37 מיליארד דולר. מייסד עליבאבא, ג'ק מא, נעלם בעקבות זאת מעין הציבור, כשהרשויות הסיניות מהדקות בשנה האחרונה את הפיקוח על עסקיו.