סגור

טראקנט מאילת התברגה בפורום התחבורה הבינלאומי של ה-OECD

מנכ"ל ומייסד החברה חנן פרידמן הוזמן לשאת דברים בוועידת האקלים שתתחיל בראשון הקרוב בגלזגו שבסקוטלנד; החברה מפתחת פלטפורמה טכנולוגית שמוצאת מקום פנוי להובלה במשאיות ומשדכת אותו עם מטענים להובלה - מעין גט-טקסי של מטענים במשאיות

חברת ההייטק האילתית טראקנט שהונפקה במארס האחרון והפכה לאחת המניות המוצלחות בגל ההנפקות מתחילת השנה, עם תשואה של 112%, מצטרפת לפורום בינלאומי בתחום התחבורה של ה-OECD. הפורום הבינלאומי לתחבורה, ארגון בשם ITF, קשור מנהלית ל-OECD אך מתפקד כגוף עצמאי שבו חברות 63 מדינות מרחבי העולם.


טראקנט הוקמה על ידי חנן פרידמן המשמש כמנכ"ל החברה, והוא בעל המניות השני בגודלו (18.8%), אחרי קרן קפיטל נייצ'ר שמחזיקה ב-22% מהחברה. טראקנט מפתחת פלטפורמה טכנולוגית שמוצאת מקום פנוי להובלה במשאיות ומשדכת אותו עם מטענים להובלה. מעין גט-טקסי של מטענים במשאיות. לנוכח המשבר הגלובלי בשרשרת האספקה ומחירי נפט גואים, נחשבים הפיתוחים של החברה לגורם שמעניין את חברות התחבורה העולמיות החברות בפורום של ITF.

1 צפייה בגלריה
חנן פרידמן מייסד נשיא Trucknet Enterprise קלינטק
חנן פרידמן מייסד נשיא Trucknet Enterprise קלינטק
חנן פרידמן מייסד טראקנט

לכלכליסט נודע כי כבר לאחר ההודעה על ההצטרפות ל-ITF, נרשם הישג נוסף לטראקנט. המנכ"ל פרידמן הוזמן לדבר בועידת האקלים COP 26, שתתחיל השבוע ונערכת בין ה-31 באוקטובר ל-12 בנובמבר בעיר גלזגו שבסקוטלנד. פרידמן צפוי לשאת דברים בפני באי הוועידה ב-9 בנובמבר.
בהודעה רשמית שפורסמה אתמול (רביעי) הודיע הארגון כי טראקנט הצטרפה ל-Corporate Partnership Board CPB של הפורום הבינלאומי לתחבורה(ITF). טראקנט וה-ITF יפעלו יחדיו לצמצום פליטות פחמן מתחבורה, לקידום חדשנות בשרשרת האספקה ודיגיטליזציה. בין הקונצרנים שחברים בפורום נמצאות יצרניות רכב כמו טויוטה, וולו, לצד חברת מישלן, ענקיות אנרגיה כמו אקסון ו-Shell. בין חברות התחבורה החכמה נמצאת גם אובר, לצד גופים אחרים. שווי השוק של טראקנט, שנסחרת בבורסה של ת"א, נאמד ב-144 מיליון שקל, שבריר אחוז מהשווי של חלק מהקונצרנים שם.
יו"ר ארגון ITF, יונג טיי קים (Young Tae Kim) מסר כי הוא מברך את "החברה החדשה ב- CPB. הובלת מטענים בצורה יעילה וגמישה חיונית על מנת להבטיח כי שרשרת האספקה הגלובלית תהיה יציבה וברת קיימא", לדבריו.
חנן פרידמן מסר כי עבור טראקנט מדובר ב"כבוד ובעיקר הישג גלובלי. אנו מציעים את הטכנולוגיה שלנו לצמצום מספר כלי הרכב כבד מהכבישים כאבן דרך במסלול להשגת איפוס פליטות גזי החממה עד 2050. העובדה שכ-30% ממשאיות התובלה על הכבישים נוסעות ריקות מעידות על אי יעילות קרדינלית בהתנהלות ההובלה ומערך הלוגיסטיקה. לנו קיים פתרון טכנולוגי מוכח לבעיה – שידוך נבון מבוסס אלגוריתם חכם לצמצום הנסיעות הריקות".