מאשימה את טראמפ: חברת ניהול התחבורה החכמה בסוף דרכה
מניית אקסיליון קרסה בת"א ב-99.9% בחמש שנים ומחקה מיליארד שקל משוויה; גופים שהתעניינו בחודשים האחרונים בעסקה עמה, החליטו לוותר, לטענתה ברקע השינויים בכלכלה האמריקאית; תוכנה שלה נמצאת בשימוש ברכבת הקלה בי-ם ובמטרונית בחיפה
סופה של אקסיליון? חברת הטכנולוגיה הישראלית לניהול תחבורה חכמה דיווחה הבוקר כי במהלך החודש האחרון החלה החברה לחוות שינוי מגמה עסקי.
זאת על רקע השינויים בכלכלה האמריקאית המצויה לטענתה "בתקופה של שינוי והסתגלות לגישות הממשל האדמיניסטרטיבי החדש".
על כן קובעת החברה כי תהליך הפיתוח והחדרת המוצר של החברה לשוק יצריכו תקופה ממושכת ומשאבי שיווק נוספים מעבר למקורות החברה.
כדי להמחיש את הקושי אותו חווה אקסיליון הסבירה החברה כי גופים שהתעניינו במהלך החודשים האחרונים בביצוע עסקה אסטרטגית עם החברה, החליטו בשלב זה לא להגיש הצעה לחברה.
"עובדה זו שינתה באופן משמעות את הערכותיה של החברה ביחס להמשך מימון פעילותה". על פי החברה כרגע יש לה משאבים עצמאיים שיספיקו לה עד לשישה חודשים.
מתוך כך אקסיליון תבצע צמצום בכוח האדם שיתמקד בניסיון למכירת פעילות החברה, או לחפש אחר משקיע תוך המשך שיווק המערכת עם הלקוחות הקיימים של החברה.
אקסיליון עוסקת בפיתוח, ישום והטמעה של תוכנה מבוססת בינה מלאכותית לניהול וייעול מערך התחבורה בערים. יו"ר החברה הוא עמי ברלב והמנכ"ל הוא יעקב סלע.
בעבר התמקדה אקסיליון בתכנון תוכניות רמזור עם העדפה לתחבורה ציבורית. כיום התוכנה שלה נמצאת בשימוש ברכבת הקלה בירושלים ובמטרונית בחיפה.
את שנת 2024 סיימה החברה עם הפסד נקי של 23 מיליון שקל, ואת שנת 2023 עם הפסד של 24 מיליון שקל. ההון העצמי של החברה הוא פחות מ-13 מיליון שקל.
בעקבות הודעת החברה מניית אקסיליון קורסת 25% לשווי שוק של 11 מיליון שקל. בחמש השנים האחרונות צללה מניית החברה ב-99.9%.






























