סגור
סוחר ב וול סטריט על רקע נאום פאוול
סוחר בוול סטריט (ארכיון) (צילום: AP)

עסקת הענק על הריבית בארה״ב נגררה להפסד של 50 מיליון דולר

אתמול דווח כי נשבר שיא כל הזמנים במסחר בחוזים עתידיים על ריבית הפד, עם עסקה של 75 אלף חוזים. העסקה נכנסה למצב של הפסד לאחר פרסום נתוני האינפלציה בארה״ב שגרמו לשוק לתמחר פחות הפחתות ריבית עד סוף השנה. עם זאת, נכון לעכשיו ההפסד הוא רק על הנייר וייתכן כי היקפו יהיה מצומצם יותר

עסקת השיא בחוזים עתידיים על ריבית הבנק המרכזי האמריקאי, נגררה להפסד של 50 מיליון דולר. כך לפי דיווח הבוקר (ה׳) בבלומברג.
העסקה שבוצעה אתמול שעות לפני פרסום דו"ח האינפלציה בארה”ב, הפכה להפסדית לאחר שהתברר כי עליית המחירים בארה״ב בשנה האחרונה היתה בקצב גבוה יותר מכפי שהעריכו בשוק.
הסוחר שביצע את עסקת הענק, ציפה לנתון אינפלציה נמוך יותר, מה שהיה אמור לגרור את השוק לתמחר כי הורדת הריבית תגיע במועד מוקדם יותר מכפי שהעריכו בתחילה. עם זאת, נתוני האינפלציה החזקים שפורסמו, הפכו את המגמה בשוק, שלחו את הדולר לעליות חדות בעולם והקפיצו את תשואות האג״ח הממשלתיות. כתוצאה מכך התחזיות של השווקים להורדת ריבית קרובה בארה״ב השתנו וכעת צופים הפחתה של חצי אחוז בלבד עד סוף 2024, בהשוואה לתחזית הקודמת להפחתה של 0.65%.
הסוחר שאחראי על העסקה, לא סגר את הפוזיציה - מה שאומר שההפסד נכון לסגירת המסחר בוול סטריט אתמול, עדיין על הנייר וייתכן כי בסופו של דבר היקפו יהיה מצומצם יותר.
העסקה בוצעה בחוזים העתידיים על SOFR, שהושקו במאי 2018, כאשר נכון להיום מדובר במוצר המוביל במסחר על נגזרי הריבית הנקבעת על ידי הבנק המרכזי האמריקאי.