סגור
בורסה בורסת שיקגו cme
בורסת cme בשיקגו (בלומברג)

ההימור הענק של הסוחר בוול סטריט על הורדת הריבית בארה״ב

העסקה בהיקף של 75 אלף חוזים עתידיים בוצעה אתמול במהלך המסחר בבורסת הסחורות והחוזים CME. מדובר בסוג של הימור לפיו הריבית של הבנק המרכזי האמריקאי תרד השנה ביותר מאשר ההערכות בשווקים. לפי CME מדובר בעסקה הגדולה ביותר אי פעם בחוזים העתידיים על הריבית

עסקת ענק נרשמה אתמול בשוק החוזים העתידיים בארה״ב על הריבית ל-3 חודשים של הפד. מדובר ב״בלוק״ של 75 אלף חוזים עתידיים לדצמבר הנקראים SOFR שהונח במחיר של 95.32. מדובר בסוג של הימור במסחר לפיו הריבית של הבנק המרכזי האמריקאי תרד ביותר מאשר ההערכות בשווקים. בשוק זה ככל שהריבית יורדת, מחיר החוזה העתידי עולה - וההיפך. במקרה של עסקה זו, הרווח של הסוחר שהניח את ה״בלוק״ יגיע במידה וההימור יתממש והשוק יתמחר יותר הורדות ריבית על ידי הפד עד סוף השנה, מכפי שמעריכים היום בשווקים. עם זאת, לפי ההגדרה של הבורסה עסקאות ״בלוק״ הן עסקאות פרטיות, במחיר יחיד, העומדות רף מינימלי מבחינת כמות החוזים המוצעים לעסקה. ולפיכך לא ניתן יהיה לדעת בוודאות כמה רווח אם בכלל, יגרוף הסוחר.
הבקשה לרכוש את עשרות אלפי החוזים הונחה אתמול בשעה 9 בבוקר שעון ניו יורק, ולפי הודעת בורסת החוזים העתידיים CME מדובר בעסקה הגדולה ביותר בהיסטוריה במוצר זה אשר נחשב לפופולרי מאוד בקרב הסוחרים בשוק ההון.
המסחר בחוזים העתידיים SOFR, הוא בעצם היורש לחוזים עתידיים הוותיקים על eurodollar - מוצר פיננסי שהפסיק לפעול לפני כשנה. החוזים העתידיים על SOFR הושקו במאי 2018, כאשר נכון להיום מדובר במוצר המוביל במסחר על נגזרים של הריבית הנקבעת על ידי הבנק המרכזי האמריקאי.
אין לדעת מה עומד מאוחרי עסקת הענק. ייתכן כי הסוחר צופה ירידה בנתוני האינפלציה האמריקאית שיתפרסמו ביום רביעי אחרי הצהריים, שעון ישראל. אם אכן ההאטה באינפלציה תהיה חדה יותר מהתחזיות של השוק, הציפיות להפחתות ריבית נוספות על ידי הפד יעלו, וכך הסוחר ירוויח על העסקה. עם זאת, ייתכן שהרכישה עשתה כדי לכסות פוזיציית שורט, ובכך להפחית את הסיכון לפני פרסום נתוני האינפלציה.
נכון לסוף המסחר אתמול בניו יורק, שוק החוזים העתידיים מתמחר הורדת ריבית של 0.65% בשתיים וחצי הפחתות ריבית של רבע אחוז עד סוף השנה הנוכחית. החוזים העתידיים על SOFR בדצמבר 2024 ננעלו אתמול במחיר של 95.33 - גבוה במעט ממחיר המסחר ב״בלוק״.