סגור
מוסף שבועי 17.6.21 ג'ף בזוס מייסד אמזון
ג'ף בזוס, מייסד אמזון (צילום: בלומברג)

אמזון מפטרת מאות עובדים בדרך לסגירת שירות היעוץ הרפואי שלה

בסך הכל צפויה החברה לפטר כ-400 עובדים בשירות אמזון קר וברשת המרפאות שטיפלה בלקוחות השירות - בעקבות חוסר שביעות רצונה ממנו; עם זאת, בכוונתה להרחיב את חטיבת הבריאות וביולי אף רכשה את רשת המרפאות וואן מדיקל בכ-4 מיליארד דולר; בתוך כך רכשה אמזון חברה בלגית שמפתחת טכנולוגיה לניהול מחסנים

אמזון מתכוונת לקצץ מאות משרות כחלק מתוכניתה לסגור בהדרגה את יוזמת שירותי הבריאות שלה – אמזון קר (Amazon Care) - כך לפי מסמכים שהוגשו לרשויות במדינת וושינגטון ונחוצים לפני ביצוע פיטורים המוניים.
לפי אותם מסמכים, אמזון תפטר 159 עובדים בחטיבה. בנוסף, יפוטרו 236 עובדים ב-Care Medical, רשת מרפאות שטיפלה בלקוחות אמזון קר. הפיטורים אמורים להתחיל ב-1 בדצמבר, כך לפי המסמכים.
באמזון חשפו כבר בסוף החודש שעבר את הכוונה לסגור את אמזון קר עד ה-31 בדצמבר. ההחלטה התקבלה לאחר שנקבע שהשירות המוצע "אינו מספיק ללקוחות", כך לפי הודעת החברה.
עם זאת, בחברה עדיין ממשיכים להרחיב את חטיבת הבריאות. ביולי רכשה אמזון את רשת מרפאות הבוטיק וואן מדיקל עבור 3.9 מיליארד דולר.
שירות אמזון קר הושק ב-2019 כתוכנית פיילוט עבור העובדים של החברה המתגוררים באזור המטה שלה בסיאטל. בהמשך התרחב השירות לחברות נוספות. השירות כולל שיחות וירטואליות עם רופאים במקרים דחופים וביקורי בית של אחיות לצרכי ביצוע בדיקות ומתן חיסונים.
בעת ההודעה על סגירת השירות ציינו באמזון כי יסייעו לעובדים בשירות לעבור לתפקידים אחרים בחברה. "לעובדים רבים בשירות תהיה הזדמנות להצטרף לחלקים אחרים בחטיבת הבריאות או לצוותים אחרים באמזון", מסר ניל לינדזי שעומד בראש חטיבת שירותי הבריאות של אמזון. "העדיפות שלנו נותרה לתמוך בעובדים שלנו במהלך תקופת המעבר", הוסיף דובר החברה.
במהלך הרבעון השני צמצמה אמזון את כח האדם ב-99 אלף אנשים ל-1.52 מיליון עובדים. הפיטורים הם חלק מהמאמצים לצמצם בעלויות, זאת לאחר התרחבות חסרת תקדים במהלך הקורונה.
בתוך כך, אתמול (ו') הודיעה אמזון על רכישת חברת קלוסטרמאנס (Cloostermans) הבלגית שמפתחת טכנולוגיה המשמשת לתפעול מחסנים. התנאים הפיננסיים של העסקה לא נחשפו. אמזון משתמשת בטכנולוגיה של החברה מאז 2019 להעברה ולאחסון של סחורה, וכן לאריזת המשלוחים. לפי דיווח באתר CNBC, החברה הבלגית תהפוך להיות חלק מחטיבת אמזון רובוטיקס. סגן נשיא החטיבה, איאן סימפסון, חשף ביוני כי באמזון מתכוונים להמשיך ולהשקיע ברובוטיקה ובטכנולוגיות אחרות כדי להפוך את המחסנים לבטוחים יותר עבור העובדים.
קלוסטרמאנס נוסדה ב-1884 ובתחילת דרכה שימשה כחנות תיקונים לציוד של חברות טקסטיל. בהמשך התרחבה לייצור ציוד תעשייתי. היא מעסיקה כיום כ-200 עובדים, שלפי הודעת אמזון יצטרפו לחטיבת הרובוטיקה של החברה.