בלדי נהנתה מירידת מחירי הבשר ועברה ב-2024 לרווח של 97 מיליון שקל
חברת הבשר הראתה שורה תחתונה חיובית בדוחות השנתיים הראשונים שלה מאז ההנפקה, לאחר הפסד של 30.5 מיליון שקל ב-2023; בלדי העלתה מחירים בשל זינוק מחיר הבשר בעולם, ובמהלך השנה נחלשו מחירי חומרי הגלם שלה והיא נהנתה מהפער שנוצר
צעדי התייעלות והתמתנות מחירי הבשר במהלך השנה הובילו את חברת הבשר בלדי לסיים את שנת 2024 ברווח נקי של 97 מיליון שקל, לעומת הפסד של 30.5 מיליון שקל ב-2023.
החברה פרסמה היום (ה') את הדוחות השנתיים הראשונים שלה כחברה ציבורית, חודשיים אחרי שגייסה 200 מיליון שקל מגופים מוסדיים והונפקה לפי שווי של 950 מיליון שקל אחרי הכסף.
החברה, שבשליטת (78.95%) ארז דהבני המכהן כיו"ר הדירקטוריון, דיווחה על שיפור בכל המדדים והכריזה על חלוקת דיבידנד בגובה 10 מיליון שקל.
קבוצת בלדי פועלת בשלושה תחומים עיקריים: מפעלי הקבוצה, סחר ולוגיסטיקה.
תחום מפעלי הקבוצה כולל מפעל בעפולה שבו היא מייצרת, מעבדת ואורזת מגוון מוצרי מזון ובהם מוצרי בשר בקר, צאן ועופות. תחום הסחר כולל בעיקר ייבוא, רכש מהשוק המקומי ומכירה של מוצרי בשר, דגים טריים וקפואים, פירות וירקות ומוצרי בצק. שני תחומים אלו מוצגים בדו"ח תחת "תחומי פעילות המזון".
התחום הנוסף הוא תחום הלוגיסטיקה, הכולל בעיקר את המרכז הלוגיסטי החדש שהקימה באזור התעשייה תימורים, בקריית מלאכי, המשמש כמרכזה הלוגיסטי האוטומטי ומספק מכלול שירותים לוגיסטיים, הן כפעילות תומכת לתחומי פעילות המזון של החברה והן בעבור שירות ללקוחות חיצוניים. בנוסף, משמש המרלו"ג כמשרדיה הראשיים של הקבוצה. בשלב זה, טרם החל המרלו"ג לייצר הכנסות.
בלדי ביצעה העלאות מחירים בשל מחירי הבשר שזינקו בעולם בשנים האחרונות, וכשמחיר הבשר התמתן החל מהרבעון השלישי של 2023, היא נהנתה מהפער.
העלאות המחירים שביצעה דחפו את מכירות הקבוצה בשנת 2024 ב-22% ל-1.2 מיליארד שקל. לכך התווספה צמיחה במכירות אצל חלק מהקמעונאים, וכניסה לפעילות אצל קמעונאים שלא פעלה עימם בעבר בהיקפים גדולים, בדגש על שופרסל, שהתחילה לעבוד עם בלדי לאחר שהשליטה בשופרסל עברה לאחים שלומי ויוסי אמיר.
התמתנות ההשפעות של עליית מחירי חומר הגלם בעולם, ועלויות נלוות ליבוא, הובילו לזינוק חריג של 84.5% ברווח הגולמי שהסתכם ב-258.7 מיליון שקל. הקפיצה ברווח, הזניקה את הרווחיות הגולמית ל- 21% מהמכירות, לעומת 14% בשנת 2023.
במקביל לשיפור הרווח הגולמי, רשמה החברה ירידה של 6.7% בהוצאות מכירה ושיווק שהסתכמו ב-89 מיליון שקל. הירידה נרשמה ביחס לנתוני 2023, שכללו הוצאות לסגירת המרל"ג הישן של החברה בבאר טוביה. מנגד נרשמה עלייה של 2 מיליון שקל בהוצאות הנהלה וכלליות, בעקבות הפרשות שביצעה ביחס לנושא משרה שעמד ביעד תגמול משתנה.
השיפור ברווח הגולמי, לצד צעדי ההתייעלות והמעבר למרלו"ג החדש, הובילו לזינוק של 520% ברווח התפעולי שהסתכם ב-143 מיליון שקל, כך שהרווחיות התפעולית זינקה ל-11.6% מהמכירות, לעומת 2.3% ב- 2023.
זינוק בהכנסות מימון, בעיקר משערוך של נגזרים והפרשי שער, וצמצום חד בהוצאות המימון, שב-2023 זינקו בגלל הפרשי שער, תמכו בזינוק ברווח הנקי.
אורן נגר, מנכ"ל בלדי מסר: "התוצאות של שנת 2024 משקפות את התרחבות החברה והעמקת פעילותה בשוקי היעד. בלדי מחזיקה אינטגרציה מלאה ופועלת בכל שרשרת הערך – יבוא, אחסון, ייצור, מכירות והפצה, אסטרטגיה המסייעת בשיפור הרווחיות".
עלות התגמול של חמשת בכירי החברה הסתכמה ב-9 מיליון שקל, מתוכם כ 6.4 מיליון שקל לבני משפחת דהבני: 3.2 מיליון שקל ליו"ר ארז דהבני, 2.17 מיליון שקל לבנו תמיר המכהן כסמנכ"ל הרכש ודירקטור ו-1.05 מיליון שקל לבתו, קארין דהבני סוויסה המשמשת ככלכלנית ראשית ודירקטורית.
בנוסף, מעסיקה החברה שני בנים נוספים של דהבני: דור, המשמש מנהל פיתוח עסקי בהיקף משרה של 75% בשכר חודשי במונחי עלות של 59 אלף שקל, שעלה מינואר החולף ל-65 אלף שקל, בנוסף לרכב ותנאים נוספים, בראשם מענק של 430 אלף שקל שקיבל על שנת 2024. הבן טל משמש כמנהל שיווק ב-75% משרה ב-60 אלף שקל. סכום שהתעדכן השנה ל-65 אלף שקל, גם כאן בתוספת רכב ותנאים שונים ומענק של 430 אלף שקל עבור שנת 2024.





























