סגור

קרן של קרדיט סוויס: סופטבנק גרמה למחיקת השקעה של 440 מיליון דולר

כך לפי עתירה שהוגשה בארה"ב; לטענת הבנק השוויצרי, הוא החזיק בני"ע של הסטארט-אפ קאטרה שגובו על ידי חברה במימון סופטבנק; כשקאטרה נקלעה לחדלות פירעון, מחקו בסופטבנק את ההלוואה מבלי להודיע

קרן של קרדיט סוויס מאשימה את סופטבנק בעסקאות שהפכו השקעה של 440 מיליון דולר לחסרת ערך, כך לפי עתירה שהוגשה לבית המשפט בארה"ב.


בוול סטריט ג'ורנל דיווחו כי העתירה הוגשה ביום חמישי בבית המשפט המחוזי בקליפורניה ובמסגרתה מבקשת הקרן להוציא צו נגד הזרוע האמריקאית של סופטבנק. במסמכים שהעבירו לבית המשפט ציינו כי הקרן גם מתכוונת לתבוע את סופטבנק בבריטניה. המחלוקת מתרכזת בקריסה של גרינסיל קפיטל, חברה במימון סופטבנק, שהגיעה לחדלות פירעון מוקדם יותר השנה. גרינסיל העניקה לחברות הלוואות, ששימשו כמקדמות על תשלומים מצופים מהלקוחות של החברות הללו. היא ארזה את ההלוואות הללו בתוך ני"ע שנרכשו על ידי קרנות שבניהול קרדיט סוויס.

1 צפייה בגלריה
מטה קרן ויז'ן סופטבנק לונדון
מטה קרן ויז'ן סופטבנק לונדון
סופטבנק
(צילום: בלומברג)

אחת החברות הללו הייתה קאטרה (Katerra), חברת סטארט-אפ אמריקאית בתחום הבנייה. הקרן של קרדיט סוויס החזיקה בני"ע בשווי 440 מיליון דולר שגובו על ידי ההלוואה של גרינסיל לקאטרה, אך כשקאטרה נקלעה לבעיות פיננסיות בשנה שעברה, גרינסיל מחקה את ההלוואה.
סופטבנק השקיעה בגרינסיל ובקאטרה, ובמסמכים שהוגשו לבית המשפט בארה"ב נטען כי סופטבנק "ארגנו את העסקה" שמנעה מהקרן כל רווח אפשרי מבלי לעדכן את הקרן.
מסופטבנק לא התקבלה תגובה לדיווח, והדוברת של קרדיט סוויס סירבה להגיב.
סופטבנק הזרימה הון לגרינסיל בסוף 2020, ובקרדיט סוויס הניחו שההון הזה יעבור לקרנות כדי להחזיר על ההלוואה לקאטרה, אך בפועל, ההון הגיע לחטיבת הבנקאות הגרמנית של גרינסיל, כך לפי דיווח מאפריל. חודשיים לאחר מכן דווח כי בקרדיט סוויס ניתקו קשרים עם מייסד סופטבנק מאסיושי סון וצמצמו עסקאות עם החברה היפנית.
העתירה לבית המשפט מיום חמישי בוצעה תחת סעיף Section 1782 ובמסגרתה פונים לבית המשפט בבקשה להורות על איסוף ראיות עבור עתירה מחוץ לארה"ב. הקרן של קרדיט סוויס טענה כי נקטה במספיק צעדים לקראת הגשת התביעה נגד סופטבנק בבריטניה, כך שהעתירה מוצדקת לדבריה.