סגור
מנכ"לית אל על דינה בן טל גננסיה על רקע מטוס אל על
מנכ"לית אל על דינה בן טל גננסיה על רקע מטוס אל על (צילום: יוסי גמזו לטובה, שאול גולן)

בגלל זיקה משפחתית של המנכ"לית: אל על אישרה מחדש את עסקת הפניקס

חברת התעופה ראתה לנכון לבצע אישור מחדש לעסקה כיוון שהמנכ"לית דינה גננסיה בן טל נשואה ליו"ר סוכנות הביטוח טריפ גרנטי, שמבטחת לקוחות מפני ביטולי טיסות; העסקה שבה נכנסה הפניקס כשותפה במועדון הנוסע המתמיד נוהלה על ידי המנכ"ל הקודם ומזכר ההבנות אושר לפני קידומה של גננסיה בן טל

אל על הודיעה אמש (ד') שביצעה אישור מחדש לעסקה שבה נכנסה הפניקס כשותפה במועדון הנוסע המתמיד, בעקבות זיקה של המנכ"לית החדשה להפניקס.
דינה גננסיה בן טל, שהחלה לנהל את חברת התעופה באפריל 2022, נשואה לטיירי גננסיה, יו"ר ושותף בסוכנות הביטוח טריפ גרנטי שלה שיתוף פעולה עם הפניקס.
במרץ 2022 הגיעה אל על על למזכר הבנות לקבלת הלוואה של 130 מיליון דולר מהפניקס, שבמסגרתה הפניקס קיבלה אופציה לרכוש 25% ממניות הנוסע המתמיד לפי שווי של 400 מיליון דולר למועדון.
חודש לאחר מכן מונתה גננסיה בן טל למנכ"לית אל על, לאחר שכיהנה כסמנכ"לית סחר בחברה במשך 14 שנה.
בהסתמך על חוות דעת משפטית חיצונית, החליטה אל על לאשרר את העסקה מחדש משום שקידומה של גננסיה בן טל הופך את העסקה לכזו שדורשת אישור חריג.
על פי אל על, האשרור בוצע לאחר שוועדת הביקורת ודירקטוריון החברה, בשיתוף יועץ משפטי חיצוני המלווה את הוועדה, הגיעו להחלטה שהאישור שניתן במועד החתימה על הסכמי הפניקס, התבסס על שיקולים עניינים בלבד של טובת החברה.
הנהלת אל על טענה כי ניהול המשא ומתן עם הפניקס עד לחתימת מזכר ההבנות נעשה בהובלת מנכ"ל החברה הקודם אביגל שורק. כמו כן העקרונות והתנאים המהותיים בהתקשרות עם הפניקס, כפי שבאו לידי ביטוי במזכר ההבנות אושרו על ידי דירקטוריון החברה מבלי שגננסיה בן טל השתתפה בישיבה שבה אושר מזכר ההבנות. כמו כן הכחישה אל על כי הקשר העסקי בין טיירי גננסיה לבין הפניקס קשורים להתקשרות אל על ומועדון הנוסע המתמיד עם חברת הביטוח.
באל על אמרו בנוסף כי העסקה התבססה על שיקולים עניינים בלבד של טובת החברה, בהתחשב במצבה התזרימי של אל על ששרר באותה העת לאור משבר הקורונה. בנוסף אל על התחייבה לגייס 100 מיליון דולר כנגד מועדון הנוסע המתמיד כחלק מתנאי הסיוע שהציעה המדינה.
סוכנות טריפ גרנטי שנוסדה ב-2014 ומבטחת מפני ביטולי טיסות עובדת בשותפות עם הפניקס, כאשר חברת הביטוח מפנה את לקוחותיה שטסים לחו"ל לסוכנות לשם רכישת ביטוח.
קשר הנישואים בין המנכ"לית ליו"ר הסוכנות עשוי ליצור חשש להעדפה בקרב מנכ"לית אל על לרכישת המועדון על ידי הפניקס, שבתורה תפנה לקוחות אל הסוכנות שבידי בעלה. ומשום כך החליטו לאשרר את העסקה.