סגור
נתן חץ יזם נדלן מנכל ו בעלים של חברת אלוני חץ
נתן חץ מייסד ומנכ"ל אלוני חץ (צילום: עמית שעל)

הרווח הנקי של אלוני חץ נפל ב-60%, למרות שיפור במדדים התפעוליים

אלוני חץ נפגעה משערוכי נדל"ן שליליים בארצות הברית בשל העלייה בריבית; עם זאת, הרווח התפעולי התזרימי עלה ב-23% הודות לאמות ולאנרג'יקס; המנכ"ל נתן חץ: "אנרג'יקס נהנית מעליית מחירי החשמל באירופה ובארצות הברית, ובמקביל בתחום המרלו"גים שבו אמות פועלת גם יש ביקוש רב"

קבוצת אלוני חץ מסכמת את הרבעון השני של השנה עם שיפור של 23% ברווח התפעולי התזרימי (FFO), אך עם ירידה בהכנסות וברווח הנקי.
ה-FFO, שהוא המדד המקובל למדידת רווחיות בקרב חברות נדל"ן מניב (משום שמנטרל סעיפים הנתונים לשינויים חדים, בעיקר שערוכים), הגיע ברבעון השני של השנה ל-138 מיליון שקל, לעומת 112 ברבעון המקביל. בסיכום המחצית הראשונה הוא התייצב על 272 מיליון שקל, 22% יותר מאשר במחצית המקבילה. חלקה של אמות, החברה-הבת שעוסקת בנדל"ן מניב בישראל, הגיע ל-70% ממנו.
ה-NOI (שמודד הכנסות תפעוליות נטו) מפעילותה של אלוני חץ בתחום הנדל"ן להשקעה הגיע ל-502 מיליון שקל במחצית, שיפור של 19% לעומת התקופה המקבילה. ה-NOI ממכירת חשמל קפץ ב-68% לעומת המחצית המקבילה והגיע ל-170 מיליון שקל.
מנכ"ל ומייסד הקבוצה נתן חץ אמר בשיחה עם "כלכליסט": "תוצאותיה הטובות של אלוני חץ מושפעות מהתוצאות החיוביות של אמות ואנרג'יקס, כשבתחום הנדל"ן המניב נמשכים ביקושים חזקים למשרדים במרכז הארץ, ושוכרים רבים מבקשים להרחיב את שטחיהם".
לדבריו, "הביקושים מושפעים מהפעילות בהייטק ומעלייה בהיקף המועסקים בתחום, וההפסדים שנרשמו בנאסד"ק אינם משפיעים על החברות שכבר גייסו את הכספים הנדרשים לפעילותן. במקביל בתחום המרלו"גים, שבו אמות פועלת, גם יש ביקוש רב".
בנוסף הסביר כי "אנרג'יקס נהנית מעליית מחירי החשמל באירופה ובארצות הברית, ומנסה, מתוך מודעות לכך שאלו אינם מחירי שיווי משקל לטווח הארוך, לגדר הסכמים למכירת חשמל לטווח זה".
עוד ציין כי "חקיקת האנרגיה החדשה בארצות הברית נותנת אופק להשקעות בתחום האנרגיות המתחדשות, ולכן אנרג'יקס, שכבר פועלת בארצות הברית, מצפה לתשואות גבוהות מפעילותה שם".
אלוני חץ עוסקת בתחום הנדל"ן המניב באמצעות שליטתה בחברת אמות, שפועלת בישראל ונסחרת כיום לפי שווי של 11.8 מיליארד שקל, בחברות Carr ו-AH Boston בארצות הברית ובחברה Brockton Everlast בבריטניה, ובתחום האנרגיות המתחדשות באמצעות אנרג'יקס שפועלת בישראל, בארצות הברית ובפולין, ונסחרת לפי שווי של 7.5 מיליארד שקל.
לצד השיפור ב-FFO וב-NOI ספגה אלוני חץ ירידה של 17% בהכנסות הרבעוניות, שהגיעו ל-644 מיליון שקל לעומת 780 מיליון ברבעון המקביל. בסיכום המחצית הגיעו ההכנסות ל-1.2 מיליארד שקל, לעומת 1.1 מיליארד בתקופה המקבילה.
הירידה בהכנסות הרבעוניות נובעת בעיקר מירידה בשווי שערוכי נדל"ן בארצות הברית בשל העלייה בריבית, וכן לאחר שברבעון המקביל נרשמו שערוכי נדל"ן של 304 מיליון שקל בגין נכסים של Brockton Everlast. סך הכל נרשמה ירידה של 30% בשווי שערוכי הנדל"ן, שהגיעו ברבעון השני ל-333 מיליון שקל לעומת 473 מיליון ברבעון המקביל. בסיכום המחצית הגיע שווי השערוכים ל-457 מיליון שקל לעומת 431 במקבילה, 93% מהם מיוחסים לנכסי אמות.
הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות ירד ב-60% והגיע ברבעון השני ל-124 מיליון שקל. בסיכום המחצית הראשונה הוא ירד ב-33% והתייצב על 279 מיליון שקל.
ההכנסות מדמי שכירות וניהול נדל"ן להשקעה צמחו ברבעון השני ב-20% והגיעו ל-293 מיליון שקל, ובמחצית הראשונה הן עלו ב-24% כשהתייצבו על 574 מיליון שקל. עיקר השיפור נובע מהעלייה בהכנסותיה של אמות. גם ההכנסות ממכירת חשמל ותעודות ירוקות, חלקה של אנרג'יקס, זינקו ברבעון השני ב-67% והגיעו ל-110 מיליון שקל, ובמחצית טיפסו ב-63% ל-202 מיליון שקל.
הוצאות המימון של אלוני חץ עלו ברבעון השני ב-80% לעומת הרבעון המקביל, והגיעו ל-231 מיליון שקל, כשבמחצית הן הגיעו ל-394, כפול מבתקופה המקבילה, בעיקר בשל עליית המדד. חץ ציין בהקשר: "ההשפעה של המדד לא פוגעת באמות מכיוון שכל חוזי השכירות שלה צמודים אליו". במקביל 95% מהחוב הפיננסי של החברה אינו צמוד למדד. לצד זאת, להערכת החברה, עליית הריבית בשיעור של אחוז אחד תוביל לעלייה של 14 מיליון שקל בהוצאות הריבית.
אלוני חץ מחזיקה בנדל"ן להשקעה ונדל"ן להשקעה בהקמה בשווי של 22.2 מיליארד שקל. ההון המיוחס לבעלי המניות הגיע בסוף הרבעון השני ל-8 מיליארד שקל.
החברה נסחרת כיום לפי שווי של 9.6 מיליארד שקל. המניה ירדה מתחילת השנה ב-3%. לעומתה, מדד ת"א 35 בו היא נכללת עלה ב-4%. אולם בשלושת החודשים האחרונים עלתה המניה ב-29% לעומת 15% שעלה המדד. אלוני חץ צפויה לחלק בספטמבר דיבידנד של 56 מיליון שקל, לאחר שביוני חילקה 54 מיליון שקל ובאפריל 131 מיליון שקל נוספים.