סגור

על רקע המגעים למכירת השליטה בה: פרטנר התעניינה ברכישת הפעילות של אקספון

בוקר חשף כלכליסט כי האצ'יסון שמחזיקה ב-27% ממניות החברה במגעים למכירת השליטה בחברה לקרן השקעות אמריקאית. פרטנר עצמה פנתה באחרונה למנהל ההסדר של אקספון, עו"ד עמית לדרמן, וביקשה לקבל פרטים כדי לבחון האם להגיש הצעה לרכישתה

בשבוע הבא צפוי בית המשפט המחוזי בלוד לקיים דיון בבקשת המנהל המיוחד שמונה לאקספון, עו"ד עמית לדרמן, לכנס אסיפת נושים להצבעה על הצעת חברת וויידלי מובייל של איש העסקים שמעיה רייכמן לרכוש את פעילות אקספון מידי חזי בצלאל.


מי שהגישה התנגדות להצעה היא סלקום , שנחשבת לנושה הגדולה ביותר של אקספון, שטוענת לחוב נוכחי ועתידי מצטבר של מעל מיליארד שקל, כתוצאה מהסכם שיתוף הרשתות בין החברות - הסכם זה עשוי להתבטל במצב של רכישה. אקספון עצמה הגישה תשובה להתנגדות של סלקום וטענה כי היא פועלת ממניעים פסולים.
במקביל להצעה שנמצאת כיום על השולחן הגיעו לידי המנהל המיוחד לדרמן הצעות נוספות לרכישת אקספון, אך הן עדיין לא הבשילו לכדי מהלך שיוכל לעלות לאסיפת הנושים של החברה. בין החברות שהתעניינו ברכישת הפעילות של אקספון נמצאת גם המתחרה פרטנר , שהגישה למנהל המיוחד בקשה לקבל מידע כדי לבחון את האפשרות לרכישת אקספון. רכישת החברה תקפיץ את מצבת הלקוחות של פרטנר בכ-350 אלף ותחזק את מעמדה לצד סלקום בראש חברות הסלולר.
על אף ההתעניינות של פרטנר, מדובר בצעד שעשוי להיתקל בקשיים לא מעטים ובראשם הסכם שיתוף הרשתות של סלקום עם אקספון. לפרטנר עצמה הסכם שיתוף רשתות עם HOT מובייל, כך שבמקרה שהיא זו שתרכוש את אקספון המהלך יוביל לביטול הסכם השיתוף של האחרונה עם סלקום - זו כאמור מתנגדת לביטול ללא תשלום הסכום שמגיע לה לטענתה. קיימת אפשרות של פיצוי סלקום במקרה כזה, אך לא בטוח שתהיה כדאיות כלכלית למהלך כזה מצד פרטנר.
היום בבוקר חשף כלכליסט כי פרטנר עצמה נמצאת ככל הנראה לפני שינוי משמעותי בשליטה בחברה כאשר האצ'יסון במגעים למכירת מניותיה בחברה, כ-27% מהמניות, לקרן השקעות אמריקאית.
נכון להיום פרטנר מתנהלת ללא גרעין שליטה. בראש הדירקטוריון עומדת אסנת רונן, שנחשבת לדומיננטית במיוחד, אחרי שרק לאחרונה הביאה למינויו של אבי צבי למנכ"ל החברה במקום איציק בנבנישתי. מכירת השליטה בפרטנר גם היא עשויה להציב קשיים לרכישת אקספון כשלא בטוח שדירקטוריון פרטנר יבחר להוציא לפועל עסקה מורכבת כמו זו בשלב שבו בעלי המניות של החברה עצמה מתחלפים.

1 צפייה בגלריה
מימין אסנת רונן יו"רית פרטנר אבי צבי מנכ"ל פרטנר
מימין אסנת רונן יו"רית פרטנר אבי צבי מנכ"ל פרטנר
אסנת רונן יו"ר פרטנר והמנכ"ל הנכנס אבי צבי
(צילומים: ישראל הדרי, ינאי יחיאלי)