סגור

חברת שמיים של טייסי חיל האוויר לשעבר בדרך לבורסה בת"א

החברה שמציעה פתרון להפקת לקחים באמצעות תחקירים בסגנון חיל האוויר הישראלי מעוניינת לגייס עשרות מיליוני שקלים לפי שווי של 100 מיליון שקל; נשיא החברה הוא אליעזר שקדי, לשעבר מפקד חיל האוויר ומנכ"ל אל על

חברת שמיים, שהקימו טייסים לשעבר בחיל האוויר הישראלי, פרסמה הבוקר (א') תשקיף לקראת הנפקה לציבור בבורסת תל אביב.
החברה, שמנהל אופיר פלדי והנשיא שלה הוא מפקד חיל האוויר ומנכ"ל אל על לשעבר אליעזר שקדי, רוצה לגייס עשרות מיליוני שקלים לפי שווי של 100 מיליון שקל (לפני הכסף).

1 צפייה בגלריה
אופיר פלדי
אופיר פלדי
אופיר פלדי
(צילום: תמי סגן - כהן)

שמיים פיתחה פלטפורמה מבוססת בינה מלאכותית המסייעת לארגונים להפיק לקחים באמצעות למידה מבוססת תחקיר, בדומה לנוהג התחקירים הקיים בחיל האוויר.
שמיים אימפרוב, בשמה המלא, עדיין נמצאת בחיתוליה מבחינת הביצועים העסקיים. החברה רשמה ב-2020 הכנסות בהיקף של 1.37 מיליון דולר, ירידה של 27.4% ביחס לשנה שלפניה. הסיבה לירידה היא שינוי במודל ההכנסות של החברה, ומעבר ממודל של ייעוץ למודל של תוכנה כשירות (SaaS). בשורה התחתונה רשמה שמיים ב-2020 הפסד של 1.61 מיליון דולר לעומת הפסד של 217 אלף דולר ב-2019.
התוכניות של החברה שאפתניות. בחברה מציגים דו"ח של חברת האנליסטים גראנד וויו ריסרץ' מאוגוסט האחרון שלפיו שוק התוכנה הגלובלי לניהול פרודוקטיביות, שבו פעילה החברה, צפוי לצמוח מכ-46 מיליארד דולר בשנת 2019 לכ-100 מיליארד דולר בשנת 2027.
החברה ציינה כי את השנה הנוכחית היא התחילה עם צמיחה של כ-60% בקצב ההכנסות השנתיות החוזרות (ARR) לכ-400 אלף דולר, וצבר ההזמנות של החברה, נכון למועד פרסום התשקיף, צמח לכ-981 אלף דולר המשקף צמיחה של פי 3 מתחילת השנה.
תמורת ההנפקה צפויה לשמש את החברה למימון פעילותה העסקית השוטפת, תוך שימת דגש על פיתוח פעילות השיווק והמכירה של החברה בצפון אמריקה, וכן לצורך הרחבת פעילות המחקר והפיתוח של החברה. את ההנפקה מובילים אהרון סמרה ואסף דגן מאייפקס הנפקות ונדב רבן מרוסאריו, ומלווים אותה עו"ד אמיר עסלי ממשרד ש. הורוביץ ורו"ח אלי ברדה ממשרד ארנסט אנד יאנג.
מיום הקמתה זכתה החברה להשקעות בגובה של כמיליון דולר ממשקיעים בולטים, בהם גיגי לוי, יואל חשין, יואב ברוק, צבי אגמון, אודי מוקדי ועדי פונדק, לצד קרנות B2 הישראלית ואקומפליס האמריקאית.
בנוסף זכתה במענקים מקרן בירד ומרשות החדשנות בהיקף של כ-2.2 מיליון דולר. עם לקוחות החברה נמנות חברות כגון ענקית האינטרנט אקאמאי וחברות גלובליות נוספות. בארץ מספקת החברה שירותים לטבע, חברת החשמל, רפאל, בית החולים שיבא, דקסל, בנק הפועלים, מדטרוניק, סטרטסיס, אביומד ועוד.