סגור
 חנות של קסטרו
חנות של קסטרו (צילום: אסיה רביבו)

קסטרו: עלייה במכירות בחנויות הזהות, תחלק דיבידנד של 200 מיליון שקל

הקבוצה רשמה ברבעון השני ירידה חדה ברווח הנקי ובהכנסות בגלל המלחמה באיראן; אך מתום מבצע עם כלביא המכירות בחנויות הזהות ואתרי הסחר שלה טיפסו ב-13%, וברבעון כולו עלו ב-1.3%

קבוצת קסטרו-הודיס הציגה הבוקר את תוצאות הרבעון השני לשנת 2025 ודיווחה על ירידה בהכנסות וברווחים. בקסטרו מייחסים את החולשה ברבעון בעיקר לתקופת המתקפה באיראן, שבה החנויות היו סגורות במשך קרוב לשבועיים.
להערכת החברה, בתקופת המלחמה בת ה-12 ימים נגרעו ממנה הכנסות בהיקף של כ-76 מיליון שקל ורווח תפעולי פוטנציאלי של 35 מיליון שקל. מתום המבצע ועד למועד פרסום הדוח, המכירות בחנויות הזהות ואתרי הסחר של קסטרו עלו בשיעור של כ-13%. וברבעון כולו עלו ב-1.3%.
הכנסות הקבוצה, שמנוהלת על ידי יאיר אוחיון, ירדו ברבעון ב-6.2% והסתכמו ב-504 מיליון שקל, ירידה שבחברה מייחסים בעיקר להשפעה של מבצע עם כלביא בחודש יוני. הפדיון למ"ר בחנויות הזהות של הקבוצה עלה ב-1.9% וקיזז את הירידה הכללית בהכנסות הקבוצה.
הירידה בהכנסות פגעה ברווח הגולמי שירד ברבעון ב-8.4% ל-302 מיליון שקל, שהם 60% מהמחזור, לעומת רווח גולמי של 330 מיליון שקל ברבעון המקביל, שהם 61.3% מהמחזור.
הרווחיות הגולמית נפגעה בכל מגזרי הפעילות של הקבוצה (הלבשה, אביזרי אופנה וקוסמטיקה) כתוצאה מהעמקת ההנחות שביצעה הקבוצה במגזר אביזרי האופנה והקוסמטיקה. זאת על מנת להקטין מלאי שייקר לה את הוצאות האחסון במרלו"ג, וכן משוני בתמהיל המכירות. במקביל, נהנתה קבוצת האופנה מירידה בעלויות ההובלה והשילוח, ומהתחזקות השקל ביחס לדולר.
בסיום הרבעון היא הציגה ירידה של 31.2% ברווח התפעולי לכ-60 מיליון שקל ושיעורו מהמכירות צנח משמעותית מ-16.3% ברבעון השני בשנה שעברה ל-12% ברבעון הנוכחי.
מלבד השפעת המבצע באיראן, פעילות איב רושה בארה"ב רשמה הפסד של 3 מיליון שקל והעמיקה את הפגיעה ברווחיות התפעולית. לאחרונה הקבוצה הפסיקה את פעילות איב רושה בארה"ב ומכרה אותה לרון רוטר, הבן של בעלי השליטה בחברה ומנכ"ל חברת Radixis, בעלת הזכיון לשיווק איב רושה בארה"ב, בתמורה ל-5 מיליון דולר.
קסטרו חתמה את הרבעון עם צניחה של 59% ברווח הנקי שהסתכם ב-23 מיליון שקל, והכריזה על חלוקת דיבידנד מיוחד, בהיקף של 200 מיליון שקל.
תוצאות המגזרים
בתחום ההלבשה מציגה קסטרו הודיס ירידה של 7.3% בהכנסות והן הסתכמו ב-335 מיליון שקל בשל חולשה בכלל מותגי ההלבשה של הקבוצה: קסטרו, הודיס ואורבניקה הלבשה.
הרווח התפעולי עמד על 43 מיליון שקל שהיוו ירידה של 16% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הרווחיות התפעולית ירדה ל-12.8% לעומת 14.1% בתקופה המקבילה, בין היתר בשל עלייה בשכר המינימום ובהוצאות השיווק והפרסום.
בתחום אביזרי האופנה ירדו ההכנסות ב-4.6% ל-146 מיליון שקל, והרווח התפעולי צנח ב-40.5% ל-21 מיליון שקל. הרווחיות התפעולית של המגזר צנחה משמעותית מ-23% ברבעון השני של 2024 ל-14.3% ברבעון השני השנה.
בתחום הטיפוח והקוסמטיקה ירדו המכירות ב-12% ל-18 מיליון שקל, ותחום הפעילות עבר להפסד של 358 אלף שקל, לעומת רווח של 3 מיליון שקל בתקופה המקבילה.