סגור

ניקיי היכתה את התחזיות, ובונה על זינוק במכירות

ענקית הלבשת הספורט פרסמה את דו"חותיה הרבעוניים, ובמקביל היא צופה הכנסות של 50 מיליארד דולר בשנה הקרובה בזכות זינוק במכירות האונליין וביקושים מוגברים. מניותיה קופצות ב-12% בשלב טרום המסחר בוול סטריט

נייקי NIKE פרסמה אתמול (ה') בלילה את דו"חותיה הרבעוניים וכן תחזית המכירות השנתית שלה, ובה הימרה על זינוק בעסקי האונליין שלה, על ביקושים מוגברים בעקבות ההקלות בסגרים ועל אסטרטגיית הגבלת המלאי של מוצריה הפופולריים ביותר.


מניות יצרנית נעלי הספורט עולות בכ-12% בשלב טרום המסחר בוול סטריט, לאחר שהחברה פרסמה דו"חות רבעוניים טובים מהצפוי. לפי דיווח ברויטרס, לאחר שהייה בבתים של יותר משנה בעקבות הקורונה, והסתפקות בביגוד נוח ופיג'מות, הצרכנים חוזרים לקנות נעלי ספורט לריצה והליכה בעודם חוזרים לשגרה, הודות לשיעור החיסונים הגבוה בארה"ב. גם חזרת אירועי הספורט מעוררת אופטימיות, כך אמר סמנכ"ל הכספים של החברה, מת'יו פרנד (Matthew Friend), שהוסיף שנייקי כבר החלה לראות האצה בעסקיה.

1 צפייה בגלריה
לוגו נייקי נייק חנות שיקגו
לוגו נייקי נייק חנות שיקגו
לוגו נייקי
(צילום: בלומברג)

ענקית הלבשת הספורט, שבסיסה הוא בביוורטון, אורגון, מסרה שההכנסות בשנה הפיסקאלית 2022 צפויות לצמוח בשיעור דו ספרתי, ולעבור את 50 מיליארד הדולר. זאת בשעה שהאנליסטים חזו הכנסות של 48.5 מיליארד דולר, על פי אתר רפיניטיב.
בשוק הגדול ביותר של נייקי, השוק הצפון אמריקאי, הכנסות הרבעון האחרון יותר מהכפילו עצמן והגיעו ל-5.38 מיליארד ודולר, והביסו את תחזית האנליסטים הממוצעת של 4.31 מיליארד דולר. הכנסות החברה בסין, השוק הצומח ביותר שלה, הגיעו ל-1.93 מיליארד דולר, פחות מאומדן האנליסטים של 2.22 מיליארד דולר.
הרווח הנקי עמד על 1.51 מיליארד דולר, או 93 סנט למניה, זאת לעומת הפסד של 790 מיליון דולר, או 51 סנט ברבעון המקביל. הרווח הכולל הכפיל את עצמו ועמד על 12.34 מיליארד דולר לעומת צפי ל-11.01 מיליארד דולר.