סגור
מלחמת עזה מלחמה טנק של צה"ל ב גבול לבנון 10.10.23
טנק של צה"ל בגבול לבנון. גיוס כוחות המילואים הוביל למצוקת כוח אדם בחברות הבורסאיות (צילום: Jalaa MAREY / AFP)

בעקבות המלחמה: חברות יוכלו לדחות את הגשת דו"חות הרבעון השלישי

רשות ניירות ערך נענתה לבקשת לשכת רואי החשבון לדחות את מועד ההגשה, בשל מצוקת כוח האדם במחלקות הביקורת בעקבות גיוס כוחות המילואים

הזוועות שהתרחשו בעוטף עזה משפיעות גם על הבורסה, ולא רק בנוגע למצב המניות. לנוכח גיוס המילואים הרחב וההיערכות למלחמה, פנתה לשכת רואי החשבון לרשות ניירות ערך בבקשה לאפשר לחברות הציבוריות הנסחרות בישראל לדחות את מועד הגשת הדו"חות התקופתיים לרבעון השלישי.
זאת, בשל מצוקת כוח האדם שנוצרה במחלקות הביקורת של החברות הבורסאיות ואצל רואי החשבון המלווים אותן, בשל גיוס כוחות המילואים.
במכתב ששלח ליו"ר הרשות ספי זינגר, הסביר נשיא הלשכה חן שרייבר כי "לאור גיוסי צווי 8 בהיקפים חסרי תקדים ואי הוודאות לגבי ההתפתחויות הביטחוניות ומועד סיומן, יש לשקול ואפילו נחוץ מתן הקלות בחובות הדיווח הנדרשות בעיתוי שנקבע".
בלשכה מבקשים לאפשר ארכה של 30 ימים לפחות לחברות שיזדקקו לכך, ונדרשות, לפי החוק, להגיש את דו"חותיהן עד 31 בנובמבר, בעוד כחודש וחצי. בלשכה ציינו כי בכירים במשרדי רואי החשבון הגדולים ובחברות ציבוריות שונות צידדו בבקשה לאור חוסר משמעותי של עובדים ושל רואי החשבון.
מרשות ניירות ערך נמסר בתגובה לפנייה כי "לאור מצב הלחימה, הרשות מגבשת מספר הקלות לגופים המפוקחים ובהן מתן ארכה למועד הגשת הדו"חות לרבעון השלישי של תאגידים מדווחים". יש לציין כי עד עתה מהות ההקלות ופרטיהן המדויקים טרם נקבעו".
אמיר פרגר