סגור
טונה סטארקיסט
טונה סטארקיסט (צילום: מירב קריסטל)

דיפלומט מוכרת ב-63 מיליון שקל את שטח מפעל הטונה שסגרה

ענקית המזון הישראלית מוכרת את מלוא זכויות החכירה שלה בשטח בטירת הכרמל, וצפויה לרשום מהמכירה רווח הון של 47.5 מיליון שקל; לפני חמש שנים סגרה דיפלומט את המפעל ועברה לייבא את מוצרי טונה סטארקיסט

חמש שנים אחרי שסגרה את מפעל הטונה בישראל ועברה לייבא את מוצרי טונה סטארקיסט, חתמה אתמול (ב') דיפלומט שבשליטת משפחות וימן ומנדל על הסכם למכירת מלוא זכויות החכירה שלה בשטח עליו ניצב המפעל בטירת הכרמל בתמורה ל-63 מיליון שקל.
בכפוף להשלמת ההסכם, צפויה החברה להכיר בדוחותיה הכספיים לרבעון הראשון לשנת 2024 ברווח הון של 47.5 מיליון שקל.
12.6 מיליון שקל מהסכום יופקדו בנאמנות לטובת דיפלומט עד למועד רישום הערת אזהרה לטובת הרוכש בלשכת רישום המקרקעין. 4.725 מיליון שקל יועברו לחברה תוך 50 יום ממועד חתימת ההסכם המכר ויתרת התמורה תועבר לה 25 ימים לאחר מכן ובכפוף לתנאים לא מהותיים שנקבעו בהסכם.
בשנת 2000 קיבלה סטארקיסט פודור מידי היינץ העולמית זיכיון בלעדי לצמיתות לכל מוצרי המותג סטארקיסט בישראל.
במקביל רכשה החברה את נכסי חברת שימורי הדגים הוותיקה יונה, כולל המפעל בטירת הכרמל, וכן את נכסי חברת נון" והחלה לייצר את רוב המוצרים בארץ.
באוגוסט 2009 רכשה דיפלומט, שמשמשת כמפיצה של מוצרי היינץ בישראל, 50% ממניות סטארקיסט פודור ותשע שנים לאחר מכן רכשה את המחצית השנייה ומאז מחזיקה במלוא המניות של מותג הטונה האוחז כ-38% מהמכירות בישראל.
הנכס שמכרה כעת החברה שימש את דיפלומט לאורך שנים כמפעל שימורי יונה שייצר את טונה סטארקיסט ואת מותג הסרדינים.
העובדים במפעל בישראל הפשירו את נתחי הטונה שהגיעה קפואה ממפעלי הטונה בחו"ל, העבירו אותה תהליך טרמי וארזו את התוצרת בקופסאות השימורים.
בינואר 2019 סגרה דיפלומט את המפעל, פיטרה את 80 העובדים שהעסיקה, ועברה לייצר את המוצרים בווייטנאם ובפיליפינים. זאת בעיקר בעקבות הפחתה משמעותית של מכסי המגן לתעשיית הטונה, שהובילה להגברת הייבוא של טונה לישראל.