סגור
כנס פורום היוניקורנס 2022 גיל שויד מייסד משותף ומנכ"ל Check Point
גיל שויד מייסד משותף ומנכ"ל צ'ק פוינט (צילום: אוראל כהן)

שויד: "המדינה צריכה לעשות את המקסימום כדי לשמר את ההייטק"

מנכ"ל צ'ק פוינט שמקפיד שלא להתבטא פוליטית אמר היום לאחר פרסום דוחות החברה: "כמו כל אזרח במדינה, היינו רוצים שישראל תשוב לנתיב יותר שליו"; חברת הסייבר סיימה את הרבעון הראשון עם מכירות של 566 מיליון דולר, עלייה של 4% בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2022

צ'ק פוינט עמדה בתחזיות לרבעון הראשון של 2023 - חברת הסייבר דיווחה על הכנסות של 566 מיליון דולר, עלייה קלה של 4% לעומת הרבעון הראשון של 2022.
בה בעת, נתון ההכנסות משקף ירידה של 11% מאלה שרשמה ברבעון הקודם, רביעי 2022, כפי שהחברה הזהירה מראש. זאת לנוכח המצב המאקרו כלכלי וכן בשל העובדה שהרבעון הרביעי חזק עונתית בחברת הסייבר.
בשורת הרווח צ'ק פוינט סיפקה תוצאה שעלתה על התחזיות שהציבה, עם 218 מיליון דולר, עלייה של של 15% מול הרבעון המקביל בשנה שעברה. הרווח למניה עמד על 1.8 דולר - החברה פרסמה לפני שלושה חודשים תחזית לרווח בטווח של 1.78-1.68 דולר למניה.
בתמהיל המכירות, בלטה לטובה צמיחה של 13% בהכנסות ממנוי תוכנה בהובלת פתרונות הענן של החברה. "ההאטה הכלכלית מורגשת במחזורי מכירה ארוכים יותר, אבל ראינו עלייה משמעותית בהכנסות חוזרות (SAAS) שהיוו לראשונה בתולדות החברה מעל 80% מסך ההכנסות", אמר גיל שויד, מנכ"ל צ'ק פוינט.
במהלך הרבעון המשיכה צ'ק פוינט בתוכנית הרכישה העצמית והשקיעה ברכישת מניות שלה עצמה 325 מיליון דולר. תזרים המזומנים מפעילות עמד על 386 מיליון דולר, מעט פחות מאשר ברבעון המקבי - יתרות המזומנים של החברה עלו ל-3.6 מיליארד דולר. צ'ק פוינט נסחרת בנאסד"ק בשווי של 16 מיליארד דולר, בדומה לשווי שבו פתחה את השנה.
לרווח הנקי של צ'ק פוינט תרמו שני גורמים עיקריים, הראשון הוא עלייה בשיעור הרווח הגולמי ל-89% והשני הוא הכנסות מימון שיותר מהוכפלו מול הרבעון המקביל ל-19 מיליון דולר. הרווחיות הגולמית שהשתפרה איפשרה לחברה להמשיך להגדיל את ההוצאות - עם עלייה של 7% בסעיף המו"פ ושל 3% בסעיף השיווק והמכירות . עם זאת, דווקא העלייה בהשקעה במכירות שלא תורגמה במלואה לעלייה בהכנסות, משקפת את עומק ההאטה בשוק.
"אנחנו ממשיכים לראות סביבת התקפות מאוד ערה, התוקפים לא מאטים. ישראל כבר כמעט שנה בכמות שיא של מתקפות", אמר שויד בשיחה עם כלכליסט. "בנסיבות הנוכחיות לא טריוויאלי איך שסיימנו את הרבעון. אי אפשר להתעלם מהסביבה המאוד מאתגרת בכלכלה שהחלה בנובמבר 2022. הלקוחות משהים פרויקטים ולא ממהרים לחדש את המוצרים. רואים את זה בכל תעשיית ההייטק וגם בענף הסייבר", ציין שויד.
"אנחנו עוד רחוקים מהשיא של המשבר, אבל יש מגמה של התפכחות וזה עוד יקח זמן ומקווה שנעבור אותה בשלום. ידעו שנים רבות שזה צפוי להגיע, אבל כשמגיעים לשם זה תמיד מפתיע", אמר המנכ"ל.
בהתייחסות למצבו של ההייטק בישראל - לאחר הדגל האדום שהניפה הבוקר רשות החדשנות, עם פרסום נייר עמדה המתריע מפני משבר בענף, אמר שויד שמאז ומעולם הקפיד להימנע מהבעת דעות פוליטיות: "כמו כל אזרח במדינה היינו רוצים שישראל תשוב לנתיב יותר שלו, חלק מההאטה קשור לכלכלה העולמית וחלק לישראל. המדינה צריכה לעשות את המקסימום כדי לשמר את ההייטק, המדינה חייבת לעשות את זה עבור המשק כולו".