סגור

סינרג'י גייסה 110 מיליון שקל בהנפקת מניות פרטית - הרוב ממיטב דש

90 מיליון שקל הושקעו בידי מיטב דש כהלוואה המירה למניות; 20 מיליון שקלים הושקעו בידי בעלי השליטה של חברת האנרגיה המתחדשת; סינרג'י נערכת להנפקה בת"א מזה קרוב לשנה, אך שוק ההנפקות התקרר לאחרונה ובעיקר שוק האנרגיה המתחדשת

חברת האנרגיה המתחדשת סינרג'י, גייסה 110 מיליון שקל בהנפקה פרטית של מניות. 90 מיליון שקל מהסכום הושקעו בידי מיטב דש כהלוואה המירה למניות, ואילו יתרת הסכום הושקעה בידי בעלת השליטה.


ההמרה למניות בידי מיטב תהיה בשווי מעט פחות מההנפקה במידה וזו תצא לפועל.

1 צפייה בגלריה
פרויקט מאגרי מים של סינרג'י במושב תלמי אלעזר
פרויקט מאגרי מים של סינרג'י במושב תלמי אלעזר
פרויקט מאגרי מים של סינרג'י במושב תלמי אלעזר
(צילום: יח"צ סינרג'י)

"ההלוואה שהענקנו לסינרג'י, אשר עשויה להיות מומרת להון, מצטרפת להשקעות הרבות שלנו בתחום האנרגיות המתחדשות שאנו בהחלט מאמינים שתחום זה יפגין יציבות בעשור הקרוב. השקעה זו ממשיכה לגוון את השקעותינו בתחום הלא סחיר בקופות של מיטב דש המהווה עוגן עם תשואות עודפות בעולם של ריביות אפסיות", כך לדברי גיא מני מנהל ההשקעות הראשי במיטב דש.
בעלי השליטה בחברה, ד"ר יעל אלמוג זכאי, ד"ר יעקב גרוסמן ואביעד מור, ישקיעו כאמור סכום של 20 מיליון שקל.
סינרג'י נערכת להנפקה מזה קרוב לשנה, אך שוק ההנפקות התקרר לאחרונה ובעיקר שוק האנרגיה המתחדשת (מדד הקלינטק נפל מתחילת השנה ב-22%), והחברה התקשתה לקבל בשוק את השוויים הגבוהים שביקשה. בין היתר ניהלה מגעים עם קרנות השקעה בתחלום התשתיות להשקעה בה, אבל אלה לא הושלמו.
סינרג'י זכתה במכרזים של רשות החשמל בענף האנרגיה הסולארית, במסגרתם תקים פרויקטים סולאריים על גבי מאגרי מים, בריכות דגים וגגות גדולים בהיקף של 240 מגה-וואט בעלות מוערכת של כ-700 מיליון שקל.