סגור
מנכ"ל גולדמן זאקס דיוויד סולומון
מנכ"ל גולדמן זאקס דיוויד סולומון (צילום: בלומברג)

דיווח: מנכ"ל גולדמן זאקס לשעבר הפסיד 50 מיליון דולר על מניית הבנק, והתקשר למחליפו להתלונן

לויד בלנקפיין ששימש בתפקיד הרם עד סוף 2018, התקשר ליורשו דיוויד סולומון באמצע יוני עקב נפילה במניה ונזף בו; הוא אף הציע סיוע במתן עצות ומוכנות לשוב ולעבוד בבנק; אך המנכ"ל הנוכחי סירב להצעותיו של קודמו, כך דווח בניו יורק טיימס

למי אתם באים לבכות כשאתם מפסידים בבורסה? לויד בלנקפיין Lloyd Blankfein, ששימש בעבר כמנכ"ל גולדמן זאקס עד לסוף שנת 2018, התקשר ביוני האחרון למנכ"ל היורש דיוויד סולומון David Solomon להתלונן על הירידה החדה במניה, שגרמה לו להפסד של 50 מיליון דולר על הנייר. כך דיווח היום הניו יורק טיימס.
בלנקפיין הביע את תסכולו בשיחה כלפי הבוס העכשווי של אחד הבנקים הגדולים בארה"ב, ואף נידב עצמו לשוב לבנק ולתת לסולומון עצות נוספות כיצד לנהל את הבנק. כך לפי הדיווח בהתבסס על שלושה גורמים להם נודע על תוכנה של השיחה: "הוא הביע בשיחה את סבלנותו הפוקעת כלפי מר סולומון". אך האחרון סירב להצעותיו של בלנקפיין להעניק לו סיוע.
השיחה נערכה באמצע יוני לאחר שמניית הבנק נפלה בכמעט 10% מאז ינואר. בלנקפיין החזיק ב-2.4 מיליון מניות גולדמן זאקס נכון למרץ 2019 (מאז אחזקותיו בבנק לא ידועות). אחזקה כזו הייתה שווה כמעט 900 מיליון דולר נכון לנובמבר האחרון.
וביוני האחרון אחזקה כזו הייתה שווה פחות מ-800 מיליון דולר, בהתבסס על המחיר הממוצע של המניה בחודש יוני (חישוב ממוצע של המניה בנעילה בכל ימי המסחר באותו חודש). יש לציין כי מאז יוני המניה טיפסה וכמעט שבה למחירה מתחילת השנה.
בגודלמן זאקס לא הגיבו לדיווח.
סולומון התמודד בחודשים האחרונים עם לחצים שונים. בין היתר, נסיגה במניית הבנק לעומת המתחרות העיקריות שלה בסקטור, סבבים רבים של פיטורים, והסתבכות בפרשת בנק "סיליקון ואלי" שקרס במהלך האביב והלחיץ את שוקי ההון. סולומון ספג ביקורות גם בשל הזמן שהוא מקדיש להיותו דיג'יי חובב.