סגור

אבן קיסר רשמה הכנסות שיא, אך הרווח הנקי נחתך ב-53%

יצרנית משטחי הקוורץ למטבחים, שנסחרת בוול סטריט בשווי של 450 מיליון דולר, עקפה את התחזיות עם הכנסות של 163 מיליון דולר ברבעון השלישי; עם זאת, גל ההתייקרויות בחומרי הגלם ועלויות התובלה פגעו ברווחים

העלייה במחירי התובלה הימית והמשך ההתייקרויות בחומרי הגלם השונים שחקו את הרווח הגולמי של יצרנית משטחי הקוורץ למטבחים מקיסריה – אבן קיסר, ויחד עם עליות נוספות בהוצאות החברה הובילה לחיתוך בנתוני הרווחיות השונים. אבן קיסר Caesarstone נסחרת בוול סטריט בשווי של 450 מיליון דולר (סימול מניה: CSTE).


החברה, בניהולו של יובל דגים, רשמה הכנסות שיא של 163 מיליון דולר ברבעון השלישי, שעלו ב-31.8% בהשוואה לרבעון המקביל, ועקפו את תחזיות האנליסטים. אך העלייה בסעיף ההכנסות לא הצליחה למנוע שחיקה בשיעור הרווח הגולמי, שירד ב-16% ביחס לרבעון המקביל ועמד על 26.3% מהן.

1 צפייה בגלריה
ועידת תעשייה ישראלית 2018 יובל דגים מנכ"ל שיכון ובינוי
ועידת תעשייה ישראלית 2018 יובל דגים מנכ"ל שיכון ובינוי
יובל דגים, מנכ"ל אבן קיסר
(צילום: צביקה טישלר)

אבן קיסר רשמה גם עלייה חדה של 42% בהוצאות התפעוליות, שהסתכמו ב-33.9 מיליון דולר ברבעון לעומת הרבעון המקביל אשתקד. חלק גדול מכך נבע מהוצאות משפטיות בגין הסכמי פשרה שונים. אולם גם בנטרול הוצאות אלה, התפעול התייקר והוצאותיו עמדו על 21% מההכנסות לעומת 18.8% ברבעון המקביל אשתקד. זאת בשל מאמצי מכירות ושיווק גדולים יותר.
הרווח התפעולי נחתך ב-40.7% ל-8.9 מיליון דולר ברבעון השלישי. בשורה התחתונה הרווח הנקי נפל ב-53% והסתכם ב-5.9 מיליון דולר. נתון הרווח המתואם למניה עמד על 20 סנט ברבעון השלישי לעומת 41 סנט ברבעון המקביל אשתקד. האנליסטים העריכו שאבן קיסר תציג רווח למניה של 13 סנט, כך שהחברה עקפה את התחזית במידה ניכרת.
מדיניות הדיבידנד של אבן קיסר מאפשרת חלוקת דיבידנד רבעוני במזומן של עד 50% מהרווח הנקי. אבל אם הדיבידנד מתחת ל-10 סנט למניה, הוא אינו מחולק. במקרה זה לפי הנוסחה כן ניתן לחלק, ואכן אבן קיסר תחלק 10 סנט דיבידנד לבעלי המניות שלה - סכום כולל של 3.5 מיליון דולר, לפני ניכוי מס של 20%. ביוני השנה חילקה החברה סכום כפול כדיבידנד.
יובל דגים, מנכ"ל אבן קיסר, מסר עם פרסום התוצאות כי בחברה "מרוצים מההתקדמות העסקית שלנו, כאשר אנו ממשיכים לענות על האתגרים הגלובליים בשרשרת האספקה, המשתקפים גם בסביבה אינפלציונית באמצעות עדכון מחירים נוסף של מוצרינו, ובאמצעות היוזמות עליהן הצהרנו כדי להניב ערך לטווח ארוך עבור כל בעלי העניין שלנו".