סגור

אבן קיסר מבססת את הצמיחה: רשמה הכנסות שיא ברבעון

עקפה את התחזיות - יצרנית משטחי הקוורץ למטבחים מקיסריה, שנסחרת בוול סטריט, רשמה הכנסות שזינקו ב-65% ל-163 מיליון דולר; הודות לעלייה חדה בשיעור הרווח הגולמי רשמה החברה רווח נקי של 1.7 מיליון דולר, מול הפסד של 5.9 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד; המנכ"ל יובל דגים: "ביקושים חזקים, ממשיכים למנף את המותג"

יצרנית משטחי הקוורץ למטבחים אבן קיסר, עקפה את תחזיות האנליסטים בוול סטריט בתוצאות הרבעון השני. החברה השלימה בהצלחה שתי רכישות של חברות בתחומי פעילותה והציגה פלטפורמה חדשה שלדבריה מקבלת פידבק חיובי מהלקוחות. הכנסות החברה צמחו ב-65% ביחס לרבעון המקביל והחברה רשמה רווח נקי של 1.7 מיליון דולר מול הפסד של 5.9 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.


האנליסטים בוול סטריט ציפו להכנסות של 145.6 מיליון דולר לרבעון הנוכחי, ואילו החברה הציגה לבסוף הכנסות של 163.5 מיליון דולר. בשורה התחתונה עמד ממוצע התחזיות של האנליסטים על רווח מתואם למניה של 8 סנט, ואילו החברה רשמה רווח נקי מתואם למניה של 21 סנט. מניית אבן קיסר מטפסת ב-1.1% בטרום המסחר בניו יורק. בשנה החולפת טיפסה המניה ב-19% ושווי השוק שלה טרם פתיחת המסחר עומד על 488 מיליון דולר.

1 צפייה בגלריה
מפעל אבן קיסר שדות ים עצמאות
מפעל אבן קיסר שדות ים עצמאות
מפעל אבן קיסר בשדות ים
(צילום: נמרוד גליקמן)

חילק ניכר מהשיפור ברווחיות החברה נובע מהעלייה בשיעור הרווח הגולמי. ברבעון השני הוא עלה לכ-28% לעומת כ-20.4% ברבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווח הגולמי המתואם ברבעון השני עמד על כ-28.1% לעומת כ-20.5% הרבעון המקביל אשתקד. "השיפור ברווחיות הגולמית משקף בעיקר תמהיל אזורי מכירות ומוצרים טוב יותר, השפעה חיובית של שערי מטבע ושיפור בפרודוקטיביות של המפעלים שלנו שקוזזו באופן חלקי על ידי מחירי מכירה נמוכים יותר, עליית מחירי חומר גלם וגידול בעלויות שילוח", כך נמסר מהחברה.
הוצאות התפעול ברבעון השני הסתכמו בכ-40.6 מיליון דולר, או כ-24.8% מההכנסות, לעומת כ-23.1 מיליון דולר, או כ-23.3% מההכנסות ברבעון המקביל אשתקד. ההוצאות התפעוליות בנטרול הוצאות בגין הסכמי פשרה והפסד מותנה עמדו על כ-22.3% מההכנסות, לעומת כ-21.6% ברבעון המקביל אשתקד, בעיקר בשל הוצאות שיווק ומכירה גבוהות יותר הקשורות ליוזמות במסגרת תוכנית האצת הצמיחה הגלובלית של החברה. בסיכומו של דבר הרווח התפעולי של אבן קיסר צמח ברבעון השני לכ-5.2 מיליון דולר לעומת הפסד תפעולי של כ-2.9 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
יובל דגים, מנכ"ל אבן קיסר, מציין כי ההכנסות ברבעון שחלף משקפות "ביקושים חזקים למוצרי החברה, בנוסף לתרומה חיובית מהרכישות האחרונות שביצענו של אומיקרון וליולי. הישג זה הוא תוצאה של ביצוע ממוקד של תוכנית האצת הצמיחה הגלובלית שלנו, כאשר אנו ממשיכים למנף את המותג אבן קיסר גלובלית ומקדמים פרויקטים חדשניים".
לדבריו, "פלטפורמת CS Connect החדשה שלנו מהווה קפיצת מדרגה טכנולוגית לדרך בה אנו מתקשרים עם הלקוחות והצרכנים הסופיים, ואנו מרוצים מאוד מהמשוב הראשוני שקיבלנו מלקוחות אשר מנסים את המערכת. במבט למחצית השנייה של 2021, יש לנו מאזן חזק, שייתמוך בהמשך יישום אסטרטגיית הצמיחה שלנו והפיכתה של אבן קיסר לחברת משטחי פרימיום מובילה".