סגור
סם בנקמן פריד מייסד שותף ומנכ"ל Sam Bankman-Fried FTX
סם בנקמן-פריידX (בלומברג)

דיווח: הנושה הגדול ביותר של צלזיוס קשור למיליארדר הקריפטו בנקמן-פרייד

לפי הבקשה לפשיטת רגל שהגישה צלזיוס, חברת המסחר בקריפטו של בנקמן-פרייד העניקה לה הלוואה של 12.7 מיליון דולר; אולם לפי דיווח בבלומברג, קיים גם קשר בין המיליארדר לבין פארוס, הנושה הגדול ביותר של החברה

מיליארדר הקריפטו סם בנקמן-פרייד התפרסם בחודשים האחרונים כאחד המלווים הגדולים לחברות בתחום. כעת נחשף קשר בינו לבין הנושה הגדול ביותר של חברת הלוואות הקריפטו הישראלית-אמריקאית צלזיוס, שהגישה אתמול בקשה לפשיטת רגל.
לפי מסמכי פשיטת הרגל, אלמדה ריסרץ', חברת המסחר בקריפטו של בנקמן-פרייד, היא אחד הנושים של צלזיוס - עם חוב כלפיה של 12.7 מיליון דולר (החוב ה-13 בגובהו מבין כל הנושים). אולם לפי דיווח בבלומברג, קיים גם קשר מסתורי בין המיליארדר לבין חברת פארוס (Pharos USD Fund), הנושה הגדול ביותר של צלזיוס, עם חוב של 81.1 מיליון דולר.
לפי הדיווח בבלומברג, כתובת המייל המשויכת לפארוס במסמכי פשיטת הרגל מובילה לפירמת המסחר בקריפטו הבריטית לנטרן ונצ'רס (Lantern Ventures) - המנכ"לית ובעלת המניות הגדולה בה היא טרה מקאולי, מייסדת משותפת של אלמדה ריסרץ'. זאת ועוד, מסמכים שהוגשו לרשות ניירות ערך האמריקאית (SEC) אישרו את הקשר בין פארוס ללנטרן, המנהלת נכסים בשווי 400 מיליון דולר.
אתר האינטרנט של לנטרן כמעט שאינו כולל מידע על החברה, אולם נכתב בו כי היא נוסדה לפי "עקרונות פילנתרופיים, ו-50% מהרווחים מועברים למטרות צדקה". מדובר בעקרונות המזכירים את אלה שמקדם בנקמן-פרייד.
זאת ועוד, לפי הדיווח בבלומברג, בנקמן-פרייד ומקאולי קשורים שניהם למרכז לאלטרואיזם אפקטיבי, ארגון צדקה לונדוני.
דובר אלמדה אישר לבלומברג כי מקאולי הועסקה באלמדה של בנקמן-פרייד, אבל אמר כי לחברה אין קשר ללנטרן.
עוד עולה מהדיווח כי ויקטור צ'ו, עובד בלנטרן, שימש ב-2018 סוחר ראשי באלמדה, למשך תשעה חודשים. שלושה עובדים אחרים בלנטרן עבדו במרכז לאלטרואיזם אפקטיבי או בארגון הקשור אליו, "נותנים מה שאנחנו יכולים", שבנקמן-פרייד מעורב בפעילותו.
לא ידוע אם לנטרן ואלמדה תיאמו ביניהן את ההשקעה בצלזיוס.
צלזיוס הגישה את הבקשה לפשיטת רגל כחודש לאחר שהקפיאה את המשיכות של הלקוחות, וכשבוע לאחר שהוגשה נגדה תביעה ראשונה - בטענה שמדובר בהונאת פונזי.