סגור

אנלייט רוכשת מערכות אגירה מסאנגרו הסינית ב-80 מיליון דולר

זוהי רכישה ראשונה של אנלייט בתחום אגירת האנרגיה בכוונתה לשלב את המערכות של סאנגרו בפרוייקטים שלה בישראל - כולל 2 פרויקטים שצפויים להתחיל לפעול מסחרית ב-2023

אנלייט נערכת לשילוב של מערכות אגירה בפרוייקטי האנרגיה המתחדשת שלה בארץ: החברה רוכשת מספקית הציוד לתחום האנרגיה הסולארית סאנגרו מסין (Sungrow) מערכות אגירה עם הספק 430 מגה וואט לשעה בתמורה ל-75 עד 80 מיליון דולר.
זוהי רכישה אסטרטגית ראשונה של אנלייט בתחום אגירת האנרגיה, לדבריה, היא תאפשר לה תספק לה פיתרון כדאי להבטחת אספקת מערכות האגירה לפרויקטים של החברה, "נוכח משבר שרשראות האספקה העולמית ועליית מחירי הסחורות".
את המערכות הנרכשות מתכננת אנלייט להתקין בחלק משמעותי מהפרויקטים שיוקמו במסגרת זכייתה של החברה ב-2 מכרזים של רשות החשמל, וכן בפרויקטים אחרים שלה בישראל - מהם 2 פרויקטים שצפויים להתחיל לפעול מסחרית בשנה הבאה (2023) חלק א' יניב 120 מגה וואט והשני 195 מגה וואט.
1 צפייה בגלריה
גלעד יעבץ מנכ"ל אנלייט ועידת האנרגיה
גלעד יעבץ מנכ"ל אנלייט ועידת האנרגיה
גלעד יעבץ מנכ"ל אנלייט
(צילום: אוראל כהן)

את הרבעון השלישי סיימה אנלייט עם 498 מגה וואט מניבים, כשהיא מקימה 1.13 ג'יגה וואט של מערכות חדשות באנרגיית שמש ורוח. היא נמצאת לקראת הקמה של עוד 700 מגה במערכות שמש ורוח ו-520 מגה באגירה.
סאנגרו היא חברה גלובלית, שמתמחה באספקת פתרונות ורכיבים לענף האנרגיה הסולארית. החברה סיפקה עד סוף השנה האזרחית שחלפה ממירים לשדות סולאריים בהספק כולל של 182 ג'יגה וואט והיא מתמחה גם באספקת מערכות אגירת אנרגיה ופתרונות למערכות סולאריות צפות.
מטה החברה בסין והיא נסחרת בבורסת שנזן בשווי של כ-35 מיליארד דולר. פתרונות האגירה של סאנגרו מבוססים על תאי סוללה מסוג ליתיום-איון שמיוצרים על ידי CATL - ספקית פתרונות אנרגיה מובילה מסין, הנסחרת בבורסת שנזן בשווי של 220 מיליארד דולר.