סגור

פלוג ואורבך יוצאים לגיוס של 25 מיליון שקל לשותפות מו"פ

הנגידה לשעבר של בנק ישראל קרנית פלוג ומי שעמד בראש החטיבה העסקית של בנק הפועלים יעקב אורבך ינסו לגייס השבוע 20 מיליון שקל מהציבור. שותפות טיטוניה מתכוונת להשקיע בפינטק וסייבר, ויש לה כבר 2 חברות מטרה

אחרי שטרנד הנפקות שותפויות המו"פ הואט בחודשים האחרונים, תנסה השבוע שותפות חדשה לגייס 25 מיליון שקל. מדובר בטיטוניה שהוקמה באוקטובר האחרון, ובכוונתה להשקיע בתחומי הפינטק והסייבר.


יו"ר השותפות הוא יעקב אורבך, לשעבר ראש החטיבה העסקית בבנק הפועלים, בנקאי עם ותק של 40 שנה. יו"ר ועדת ההשקעות היא פרופ' קרנית פלוג, מי שהיתה נגידת בנק ישראל ומכהנת כיום כסגנית נשיא המכון הישראלי לדמוקרטיה. מנכ"ל טיטוניה הוא אלכס קוצ'וק, שהקים את דיסקונט טק, זרוע ההייטק של בנק דיסקונט.
גם בין משקיעי טיטוניה יש שמות מוכרים, ובהם קרן אופורטו של אבישי אברהמי, מנכ"ל ומייסד וויקס, שמחזיקה ב־17.5% בשותף הכללי, עם נציגים בוועדת ההשקעות. בגיוס הצפוי ישקיעו השותפים 5.2 מיליון שקל, ויגייסו מהציבור 20 מיליון שקל נוספים.

1 צפייה בגלריה
יעקב אורבך
יעקב אורבך
יעקב אורבך
(צילום: דנה קופל)

שותפות מו"פ מזכירה קצת קרנות הון סיכון, שכן היא משקיעה בסטארט־אפים, אך בעוד קרנות ההון סיכון חסומות לרוב לציבור, ההשקעה בשותפות אפשרית, היות שהיא נסחרת בבורסה.
מבנה השותפות כולל את השותף הכללי - אלה בעלי המניות המקוריים - ואת השותף המוגבל, למעשה הציבור. יזמי השותפות גובים ממנה דמי ניהול שוטפים, ודמי הצלחה בהתאם לאקזיטים. במקרה של טיטוניה מדובר ב־25 אלף דולר בחודש, 20% דמי הצלחה על אקזיט בתשואה של עד 100% ו־30% אם התשואה היא מעל 100%.
בעבר נמתחה ביקורת על מודל דמי הניהול בשותפויות המו"פ, ורשות ני"ע אף הטילה עליהן מגבלות. בטיטוניה החליטו ללכת על מודל שמרני יותר, ולפיו דמי ההצלחה ייגבו רק אם השותפות תממש אחזקות בחברה, ולא כתוצאה משיערוך. מנגד, אם השותפות תרשום הפסד "על הנייר" מהשקעה, זה כבר יובא בחשבון בחישוב דמי ההצלחה.
השותפות בחנה 30 חברות בתחום הפינטק, ובתשקיף לבורסה היא מציינת כי יש לה כרגע שתי חברות מטרה לביצוע השקעות. בטווח הארוך השותפות מתכוונת לבצע עוד 3-2 השקעות מהכספים שיגויסו.
ההשקעה הראשונה, בהיקף של 4.9 מיליון שקל, מתוכננת בסטארט־אפ נקסט דים, המתמקד בזיהוי פשיעה פיננסית ובגיבוש תובנות עסקיות בבנקים ובמוסדות פיננסיים, על בסיס טרנסאקציות. בטיטוניה מציינים כי אחד הבנקים הגדולים בישראל הוא לקוח של החברה. מכירות שוק התוכנות למלחמה בפשיעה פיננסית עמדו ב־2020 על 2.2 מיליארד דולר, והתחזית מדברת על 4.5 מיליארד דולר ב־2025.
החברה השנייה - שטיטוניה מתכננת להשקיע בה 1 מיליון דולר לפי שווי 10 מיליון דולר לפני הכסף, ותחזיק בה ב־8.33% - היא פיבו טכנולוגיות, פלטפורמה דיגיטלית להחזרי מס לשכירים. הטכנולוגיה כוללת בוט שמתחקה אחר פעולות של רואה חשבון. עלות השירות היא 12% מהיקף החזר המס עד תקרת תשלום של 1,500 שקל. לחברה יש כבר יותר מ־20 אלף לקוחות, ובהם אחד הבנקים הגדולים ואינטראקטיב ישראל. פיבו גייסה עד היום 2 מיליון דולר, וצפויה לגייס 2 מיליון דולר נוספים.
לפני שנתיים וחצי איפשרה הבורסה את רישומן למסחר של שותפויות המו"פ, והחל טרנד של שותפויות המשקיעות בענפים שביקשו לגייס בבורסה. עד כה הונפקו 13 שותפויות, אולם לפני כמה חודשים ציננה רשות ני"ע את הפעילות כשהקשיחה את תנאי ההנפקה והגבירה את דרישות השקיפות. התנאים, שנכנסו לתוקף בחודש שעבר, בנוסף לתשואות המאכזבות שהניבו רוב השותפויות שהונפקו (ירידה ממוצעת של 30%-20% ממחיר ההנפקה), החלישו באחרונה את זרם הנפקות השותפויות.