סגור

ההכנסות של קוויק זינקו ב-34%, הקמפיין בטלוויזיה העמיק את ההפסד בשורה התחתונה

מכירות קמעונאית האונליין שמתרחבת במהירות הסתכמו ב-40 מליון שקל וההפסד הגולמי כמעט נמחק. מנגד, הוצאות המכירה והשיווק הוכפלו פי 3 בעקבות קמפיין שהושק ביוני, וההפסד של קוויק העמיק ל-13.3 מיליון שקל

הרחבת הפעילות נתנה דחיפה לשורת ההכנסות של קמעונאית האונליין קוויק - בה בעת, בשורה התחתונה ההפסד הרבעוני של החברה רק העמיק.



החברה סיימה את הרבעון השני של השנה עם צמיחה של 34.4% במכירות שהסתכמו ב-40 מיליון שקל. החברה מייחסת את השידרוג לפתיחת חנויות חדשות, כניסה לפעילות במגזר החרדי ושיפור במכירות החנויות הזהות.
קוויק נמצאת בשליטת חברת קוקה קולה ישראל, סופר פארם וקבוצת יוניון של ג'ורג' חורש. החברה מתמודדת עם מחסור בעובדים שלא חזרו מחל"ת, והעדרות עובדים מהמגזר הערבי לאחר מבצע שומר החומות במאי האחרון.
במחצית השנה הראשונה החברה הרחיבה פריסה לערים באר שבע, עפולה, מגדל העמק, וקריית שמונה ופועלת נכון להיום עם 31 נקודות אספקה. חמישה סניפים של קוויק מספקים שירות למגזר החרדי, שבו מעמיקה קוויק את הפעילות בחודשים האחרונים, באמצעות שיתוף פעולה עם משווקת הסמרטפונים הכשרים הדרן.

1 צפייה בגלריה
קוויק משלוחים שליח
קוויק משלוחים שליח
משלוחים של קוויק
(צילום: יח"צ)
העלייה במכירות, ההתייעלות התפעולית והשיפור בתנאים המסחריים הובילו לצמצום ההפסד הגולמי ברבעון ל-264 אלף שקל, לעומת הפסד גולמי של 2 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנה שעברה. קוויק כבר עברה ברבעון הרביעי של 2020 לרווח גולמי חיובי, אך הוא נשחק ברבעון הנוכחי בעקבות מצוקת עובדים שהגדילה את עלויות כח האדם של החברה.
אחרי מבצע שומר החומות שהגביל למשך שבוע את פעילות החברה, בין היתר בגלל העדרות של עובדים מהמגזר הערבי, עלתה קוויק עם קמפיין פרסום בטלויזיה, בחודש יוני האחרון, בהשקעה של 5 מיליון שקל.
הקמפיין אמנם עזר להגדלת מודעות המותג קוויק, ואחריו נרשמו עליות בכמות הביקורים באתר, במספר הנרשמים בו ובכמות הלקוחות החדשים. באותו זמן, הוא גם גרר קפיצה של 200% בהוצאות המכירה והשיווק - עד ל-7.8 מיליון שקל.
עלויות הקמפיין וגידול של 38% בהוצאות הנהלה בשל עליה בהוצאות שכר ותשלומים מבוססי מניות, העמיקו את ההפסד בסוף הרבעון השני ל-13.3 מיליון שקל, לעומת הפסד של 9.2 מיליון ברבעון מקביל.