סגור

הרחבת הפעילות והסגר הזניקו את מכירות קוויק ב-96%

החברה שמספקת שירותי קניות בסופרמקטים ומשלוחים מהירים סיכמה את הרבעון הראשון עם הכנסות של 44.7 מיליון שקל; מספר הלקוחות זינק ל-108 אלף לעומת 63 אלף ברבעון המקביל

הרחבת פעילותה של קמעונאית האונליין קוויק, אפשרה לחברה לחתום את הרבעון הראשון של 2021 עם הכפלת מכירות, מעבר לרווח גולמי וצמצום ההפסד התפעולי והנקי. כך לפי הדוחות שפירסמה היום (א') החברה, שהונפקה לפני שלושה חודשים.
מכירות קוויק שבשליטת קוקה קולה ישראל (16.2%), סופר פארם ויוניון של ג'ורג' חורש (14.86% כל אחת), זינקו ברבעון ב-96.2% ל-44.7 מיליון שקל.
1 צפייה בגלריה
ליקוט קוויק בסניף ויקטורי בתל אביב
ליקוט קוויק בסניף ויקטורי בתל אביב
ליקוט של קוויק בסניף ויקטורי בתל אביב
(צילום: ליאור באקאלו)
הצמיחה הושגה בזכות האצת המעבר לצרכנות מקוונת, במהלך השנה החולפת שהתאפיינה בסגרים ובהגבלות תנועה. קוויק מספקת שירותי קניות ומשלוחים באמצעות העסקת שליחים והסכמים עם סופרמרקטים.
העלייה החדה במכירות הובילה את קוויק לרווח גולמי של 132 אלף שקל, לעומת הפסד גולמי של 1.9 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2020.
עלות המכירות של קוויק כוללת לא רק את עלות המוצרים עצמם, אלא גם את עלויות הליקוט והשילוח ולכן רשמה בתחילת דרכה ועד כה הפסד גולמי, אך בעקבות ההתרחבות עברה לרווח שצפוי לעלות ככל שפעילותה תצמח.
צמצום בהוצאות פרסום וקידום מכירות בגובה של כ-800 אלף שקל, לצד עלייה של 42.8% בהוצאות הנהלה בשל מענקים, תשלומים מבוססי מניות ועלייה בהוצאות שכר, אפשרו לקוויק לצמצם את ההפסד הנקי ל-8.7 מיליון שקל לעומת 10.1 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
ממשיכים להרחיב
משבר הקורונה שהאיץ את התפתחות מכירות האונליין, אפשר לקוויק להזניק ברבעון הראשון השנה את מספר לקוחותיה ל-108 אלף, לעומת 63 אלף ברבעון הראשון אשתקד ולהכפיל את מספר ההזמנות ל-116 אלף.
בקוויק פועלים להרחיב את פעילות החברה באמצעות שיתופי פעולה עם סופר פארם, שהיt אחת מבעלות השליטה.
דירקטוריון החברה אישר בשבוע שעבר הסכם פעילות עם סופר פארם להרכשת לקוחות חדשים, באמצעות עסקת החזר כספי (קאשבק) שתקנה ללקוחות הנחה של 5 שקלים על כל רכישה של 100 שקלים בסופר פארם באמצעות כרטיס lifestyle.
מהלך זה יוצא לדרך, אחרי שבחודש מרץ החולף נחתם בין הצדדים הסכם למשך חודש, במסגרתו קיבלו לקוחות קופון המקנה 60 שקל הנחה, על הזמנה בגובה 350 שקל באתר קוויק.
במטרה להרחיב את פעילותה למגזר החרדי, חתמה החברה לפני כחודשיים על הסכם שת"פ עם משווקת הסמארטפונים הכשרים הדרן והחלה בבדיקה ואיתור רשתות וחנויות מהדרין, בהן תוכל ללקט הזמנות אונליין למגזר. להערכת קוויק, שיתוף הפעולה עשוי להגדיל בצורה ניכרת את מספר לקוחותיה מקרב המגזר החרדי.
קוויק סופר אונליין הוקמה בשנת 2017 והונפקה במרץ השנה לפי שווי של 300 מיליון שקל לפני הכסף.